onsdag, oktober 22, 2008

Del 1

Vi möts vid stationen för att ta tåget till stadsdelen gud glömde.
Han pussar mig på munnen.
- Shit vad länge sedan, jag hinner ju glömma hur otroligt vacker du är
Säger han samtidigt som han putar lite på mig, och jag tappar balansen som jag alltid gör när han gör så.
Han skrattar och småjagar mig på stationen så han kan få tackla mig igen.
- Hur mår du? frågar han.
- Jag mår bra, men hur är det med dig?
Han undviker ämnet.
Vad har du haft för dig? fråga han istället.
Jag berättar lite kort på perrongen medan vi väntar på tåget vi nyss missat.
och innan tåget kommit in berättar han, ord jag hört för många gånger förut.

- Du SG, jag har träffat någon, någon som jag är väldigt förtjust i
(NEJ, NEJ, NEJ) Vi jobbar ihop, och i början var det bara vänskap men nu, ja, jag vet inte jag gillar verkligen henne.
Snälla det här händer inte. Och jag spänner ögonen i honom fäster hans blick i min.
Säg att du skojar snälla. Inte det, inte igen.
Tankar som mal i huvudet och försöker ta in och förstå.
Träffat någon annan. Han säger faktiskt de orden.
Jag vill kräkas men jag bara står stilla och är helt stum.
- Titta inte på mig så där.
Jag säger fortfarande ingenting.

Tåget rullar in på perrongen och vi kliver på, bland stressade människor som är osynliga för mig men omringar oss och själ mitt syre.
-Jag hatar att åka tåg när det är så här mkt folk, säger han.
Försöker fortfarande greppa situationen och han skruvar på sig oroligt.
- Alltså vi har ju inte träffats så länge och det var ju inte meningen att jag skulle bli förtjust i henne, men vi jobbar ihop och du och jag vi har ju inte hunnit ses så mkt och bla. bla. bla.
Han ser ut som han är rädd att jag ska slå honom och leker nervöst med sin fot som han sparkar mot min.
Ta inte i mig din jävel, vill jag skrika men jag bara tittar på honom.
-Snälla titta inte på mig så där det gör ont i bröstet.
Och så kommer orden när vi lämnat den ofrivilliga påtvingade närheten från hundra främlingar.
-Vad tror du att det gör på mig?Du vet att jag inte ens tittat åt någon annan. Du kunde ha hindrat det här från att hända.
- Felet med dig Sg är att du satsar för mkt. Du skulle dejtat andra, fortsatt vara öppen.
- Är det fel på mig för att jag ville ge det här en chans?
- Du skulle inte satsa så mkt.
- Det är jag så jag funkar, jag satsar 100%, det är därför jag jobbar med det jag gör och du jobbar med ditt.

Vi sätter oss på fiket och han säger.
- Du är sä jävla vacker. Fan Sg jag gillar verkligen dig. Du har allt, du är smart, rolig. Fan jag gillar dig.
- Men...?
- Men jag känner henne mer. Vi har jobbat ihop och ja, jag känner henne bättre. Du Jag vet inte jag är så jävla förvirrad. Jag gillar ju er båda. Fast henne mer. Fan.
- så du tänker inte ens ge mig en chans, lära känna mig innan du avfärdar mig? Och det låter som jag ber honom att stanna och jag biter mig i tungan och ger mig en psykisk örfil.
-Livet är orättvist.
hans blick fastnar i min urringning. Och jag ser att han granskar mig från top till tå min klänning har glidit upp en bit.
- Jag önskar jag kunde ta dig, knulla dig. Jag vill ha dig. Fan, fan!
Den här killen är ju mer förvirrad än mig. och jag tänker inte vara snäll.
- vill du ha mig? Vill du känna din kuk tränga in i mig. Vet du hur mkt jag längtat efter din kropp. Hur jag smekt mig själv och fantiserat om dina starka armar, din hårda kuk.
Hans blick blir dimmig och jag ser bokstavligt talat hur hans kuk blir hård i hans chinos.
Han kastar en blick på toaletten och det är inte svårt att räkna ut vad han tänker.
Han och jag där. Men han hindrar sig, kanske nästa fredag?
Och jag står emot min impuls att kasta det kokheta kaffet i ansiktet på honom.
-Inte nästa fredag, nu ikväll.
Hans hjärna och kuk arbetar frenetiskt emot varandra.
Och så säger han det jag redan räknat ut.
Han ska hem till henne efter det här.
Hon bor runt hörnet. Det är därför vi är här.
Längtade kroppar ska mötas med rent samvete efter det här. Men längtade kroppar som inte inkluderar mig.
Jag har inte legat med henne än. Jag vill att du ska veta det.
Och jag vet inte om det direkt är någon tröst.

Tillslut bryter vi upp.
- Jag vill verkligen att vi ska vara vänner SG, du är helt fantastisk. Kanske kan vi ta en fika nästa vecka?
Jag vet inte om jag har tid, säger jag och sen står jag kvar och tittar på hans rygg som försvinner in i en port.
Till henne.

och jag undrar var jag ska ta vägen...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad stark du är. Som kan hålla ihop det trots hans ord! Du är värd mer och investerade inte alls för mycket. Du följde dina känslor och det är aldrig fel.

brinna eller försvinna sa...

Aj, det där gjorde ont. Jag får tårar i ögonen. Det där samtalet är världens jävligaste samtal. Ta hand om dig!

Anonym sa...

För jävligt! Förstår att det känns SKIT och gör så inihelvetes ont! Been there, done that. All tröst till dig!

Dryg var alltså bara förnamnnet. Då fick du det bekräftat. Klart du blir arg och ledsen men jag hoppas du sen låter honom bli lika betydelsefull som en fis i rymden.

Jag tror du tvärtom mot hans dumma och fega skuldbeläggande om att du satsar för mycket istället skulle satsa 200 % nästa gång. D v s tidigare sätta en gräns när du känner att du inte är nöjd och kräva vad du vill ha för att tidigare få ett svar. Och se om karln är beredd att satsa lika mycket som du.

Inte bara för att få veta utan för att återta din självrespekt.

Du har talat om din magkänsla. Om förnuft. Om obefogad rädsla och stolthet. Om mod. Att våga hoppa. Och du kommer ofta in på hur du ska tolka en killes signaler för att veta hur du ska agera. Faktiskt får detta ganska stor plats. Hur han kan tänkas tänka och varför han gör si eller så och en förståelse och tålamod för honom. Mer än en förståelse för dig ...nej, nej jag menar inte att du ska slå på dig själv...absolut inte...tvärtom....ödmjukhet och insikt.

Jag tänker också på något annat när det gäller just magkänslan och vad det egentligen innebär. Intuition. Kanske är det en kombination av just förnuft och känsla utfrån samlade erfarenheter? Och värdefull att lyssna på. Minns du dikten?

Sen tänker jag även på projektioner. På hur ofta man projicerar sina egna tankar och känslor på någon annan och att de man möter i livet bara speglar det man bär inom sig just då. Att våga se det. Se mönstret. Inte hos andra utan hos sig själv. Modet att bryta.

Du är värd det bästa. Och det vet du ju. Den tanken ger en en skön känsla men handlingen eller handlingarna som följer den tanken är det som bekräftar eller icke bekräftar att du verkligen anser det.

/Gerda

Anonym sa...

Fy fan... Jag lider med dig babe! Det där var inte snyggt skött av honom alls. Du är värd så mycket mer! Att ens tänka på att knulla dig precis innan han ska träffa den han "gillar mer" skriker ju ut psykopatvarning...

Anonym sa...

Du gjorde helt rätt i att satsa 100% och det borde han oxå lära sig göra.
Antingen går man in för en sak eller så gör man det inte det fins inget mitt i mellan det e bara svagsinta som satsar halft.

Har alltid högaktat dig för din styrka och hur du agerade visar att den är mycket starkare än vad jag kunde föreställa mig.

Och som Gerda sa du e värd de bästa

/Nova

Yrsa sa...

Jävla idiotjävel!!
Säger jag välartikulerat.
Han är ett riktigt vilset litet svin som nte förtjänar vare sig dig eller henne. Han skulle behöva lite terapi, inte en relation.

Du kommer klara det här! DU är ju Supergirl!
Men även supergirls får gråta en helg, äta glass, sörja, för att sen ta nya tag på måndagmorgon. Glöm inte det!

Stor kram.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Vilket riktigt jävla svin, en så otroligt liten person som dessutom tar dig med tåget dit hon bor. Det är fan höjden av svineri. Asshole!

Hoppas du har något du kan slå hårt på. Hårt och länge. Sen en fylla på det.

Supergirl sa...

Maria: Jag försöker. Jag skulle hellre dö än att gråta framför honom. Det gick ganska bra. Jag antar att det är så att man ska investera om man tror.

Brinna eller försvinna: Väldens värsta hemskaste. Men jag är glad att han tog det face to face.

Gerda: Jag hoppas han förlorar sin betydelse så småning om. Jag tror det kan ta tid. Eller kanske går det lättare sjätte gången?

Det känns bra att ni håller med om att man ska satsa.

Kanske har du rätt att jag fokuserat för mkt på honom. Jag insåg det själv för några veckor sen. Det kändes bra när vi pratade om det.
Jag vet inte varför jag fick känslan igår att han skulle dumpa mig, för innan har jag aldrig tvivlat på att han har känslor för mig. Och det har han men inte tillräckligt starka och det räcker ju inte.

Caesar: Jag undrar vad hon sagt om hon hört honom.

Nova: exakt så är det bara misslyckade losers satsar till hälften.

Supergirl sa...

Yrsa: Ja, jag kommer klara det här.
Jag har ju varit med förr. Det kommer bli bra, men nu gör det ont och jag tänker låta det göra det.

Read me...: Det var taktlöst av honom håller med.

Jag har slagits verbalt hela dagen med alla i min omgivning.

Anonym sa...

Ok jag vet att jag är en månad sen men... VILKEN JÄVLA FITTA var fan hittar du dessa jävla svin Gahhh jag blir galen har ingen där uppe i 08a landet någon form av sinne för rätt och fel eller någon form av gammalmodig gentleman God jag blir ju arg och jag vet inte änns vem du är eller han är mrhm

Supergirl sa...

Vanlige anonym: Han är skåning så det är inte 08orna det är fel på. Men jag kanske har något sjätte sinne för att hitta dem. Jag vet inte.