fredag, oktober 17, 2008

En till sån där dag.

Det enda jag gjort idag är att jobba.
Kom hem för någon timme sen.
Storchefen samlade alla till möte.
Nu ska vi förbättras sa han och vi flyttar om och ritar nya schemman över organisationen.
Visar power point efter power point och gungar lite fram och tbx när han pratar.
Ingen får gå, och jag tacksam bortom ord för det.
Helt plötsligt är jag som nyförälskad i mitt jobb.
Men jag vet att jag måste gå snart, så fort stormen lagt sig.
Då ska jag söka nya utmaningar.
För jag kan det jag gör nu, utan och innan.
Och det tråkar ut mig.
Jag kan mer.
Men en vän ringde idag och berättat att hon fått gå.
Bäst att sitta still till efter våren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du får stanna.
Ja vem vill inte byta jobb, har arbetat här för länge kan göra allt i sömnen.

Får önska dig lycka till med jakten efter nytt jobb när du börjar leta

/Nova

Supergirl sa...

Jätteskönt!
Tack Nova!