tisdag, oktober 28, 2008

Perspektiv

Gud tänkte att nu har du slitit ditt hår över en fjantig present tillräckligt.
och det verkar ju som du har börjat klamra dig upp ur offerstoftet ganska bra nu, du står ju nästan på knä nu.
Så vad händer då.
En stor våg av iskallt vatten kommer över mig i form av en familje tragedi big time.
Syster och svåger, det ser illa ut.
Det värsta är att jag inte känner mig kapabel till att trösta någon alls.
Jag vill bara dra täcket över mig själv och gömma mig under täcket.
Vara själv.
Det kommer inte hända på väldigt länge.
Så jag samlar väl ihop den resterade energin jag har kvar.
Letar i mina gömmor.
Jag är så jäkla utmattad och trött.
... .och det ger mig dåligt samvete

Jag vill ha en egen måne,
som jag kan åka till
Där jag kan glömma att du lämnat mig
Jag kan sitta på min måne och göra vad jag vill
Där stannar jag tills allting ordnat sig.

2 kommentarer:

gabbiz sa...

Jag är ledsen att läsa det. Hoppas allt ordnar sig för din familj. Jag tänker på er.

Supergirl sa...

Gabbiz: Välkommen hit!
Tack! Jag hoppas oxå det.