torsdag, oktober 30, 2008

Dilemmat löst

Efter flera dagars velande av guds nåder fattade jag tillslut mitt beslut.
Nej
Ja
Nej
Ja
Ja
Ja
Så kom det sig att Supergirl valde att ge en på tok för dyra present till killen som krossat hennes hjärta och lämnat henne för en annan tjej. Ja, jag vet det är helt vidrigt egentligen, men...
Livet skall levas hårt och man ska inte ångra det man gjort bara det man inte gjort.
Alltid lär man sig något.

Mr Snygg hade lovat att hjälpa mig.
När jag slutat jobbet, åkte jag in till stan för att vänta på min snygging. Han var sen, och lite mer sen. Så jag fördrev tiden som varje flicka gör med ett konto fyllt med lön innan räkningarna dragits och tid över med massa butiker som leende välkomnar en in i värmen. Jag shoppade. Det smög sig ner en muffins och lite födelsedagskort och en fin presentpåse. Som tur var kom han till min undsättning innan jag shoppade mer saker till han som inte förtjänar det.

Mr Snygg som varit och ätit med sin pappa, hade fått en uppläxnig av densamme.
Man ska akta sig för flickor, pojk. För förr eller senare så finner man sig plinga på en främlings dörr och leka springpojke bara för att få ett leende.
och jag tänkte att det nog gäller omvänt oxå. Flickor ska akta sig för pojkar för annars finner man sig stående i ett gatuhörn en kall onsdagkväll och trotsar varje uns av förnuft man har.

Men Mr Snygg trotsade trots allt sin pappa och gick upp med paketet, medan jag stod och tryckte i mitt hörn några meter bort. Varje minut som gick kändes som en mindre evighet. Vad som helst kan hända när två ex träffas.

Tillslut kom han ner med ett stort leende.
Han var ju jättetrevlig, eller inte han men hans kompis.
Han var inte hemma.
Kompisen hade öppnat dörren och sagt att Mr Dryg var hos sin tjej.
Sin tjej
Sin tjej

och så var det med det. Jag kände mig som en idiot som faktiskt trott att han skulle vara hemma och plugga hela dan. Det är klart han ville spendera sin dag med henne.
Och den där känsla av att jag är en idiot har fortfarande inte släppt.
Den kommer nog finnas kvar, länge.

Vad han fick? Han fick en presentkort på centralbadet, en heldag med massage.
När jag köpte det var meningen att vi skulle gå dit tillsammans.
Nu får han väl gå med henne.
Det är lite så ironiskt livet brukar vara.
Han fick även en halsduk.
Och en textrad har etsade sig fast i mitt huvud och ekar.
She had on that scarf I gave you
She had on that scarf I gave you
She had on that scarf I gave you




It's a good thing tears never show in the pouring rain
As if a good thing ever could make up for all the pain
There'll be no last chance I promise to never mess it up again
Just a sweet pain of watching your back as you walk
As I'm watching you walk away
And now you're gone it's like an echo in my head
And I remember every word you said

It's a cruel thing you'll never know all the ways I tried
It's a hard thing faking a smile when I feel like I'm falling apart inside

For the first time, there is no mercy in your eyes
And the cold wind is hitting my face and you're gone
And you're walking away
And I am helpless, sometimes
Wishing's just no good
Cause you don't see me like I wish you would

Cause you never were, and you never will be mine
No, you never were, and you never will be mine

I saw you at the station
You had your arm around what's her name
She had on that scarf I gave you
and you got down to tie her laces

Cause you never were, and you never will be mine
(You looked happy and that's great)
No, you never were, and you never will be mine
(I just miss you, that's all)

No, you never were, and you never will be mine

7 kommentarer:

brinna eller försvinna sa...

Du har uppenbarligen ett stort hjärta! Hoppas du känner att du fattade rätt beslut, trots allt. Kämpa på, jag hejar på dig!

Maalin sa...

Jag tycker på något sätt att du gjorde rätt sak, som ovan, du har en extremt stort hjärta och genom att ge honom presenten så visar du honom kanske att du är okej.

Anonym sa...

Fint gjort, du är fin!

Anonym sa...

Jag är glad för dig babe, men tycker fortfarande att du gjorde fel som gav honom grejorna. Du kunde bjudit med någon som förtjänade det till centralbadet istället. Min personliga åsikt.

Anonym sa...

Nu måste jag hålla med Caesar. (ingen ja-sägare här inte)
Tänk vad skönt det hade varit för DIG att ha en heldag på Centralbadet.
Men iofs hade du kanske inte kunnat njuta så mkt när du vet att det var hans present....
Hoppas han verkligen uppskattar gesten!

Han kunde fått den där halsduken bara och du kunde knutit den som en snara.... ;)

Kram tjejen

Supergirl sa...

BEF: Jag är nog mest idiot.
Nej, det känns inte som rätt beslut men det kändes ändå som något jag var tvungen att göra. Så jag hade egentligen inte så mkt val.

Maalin: Det spelar egentligen roll om han tycker jag är okej eller helt underbar. Han har gjort sitt val, men tanken var ju att göra honom glad så jag hoppas han blev det.

Uppåt, framåt:
Tack

Caesar: Inte så mkt att var glad över vännen.
Jag är förälskad jag tänker inte logiskt plus att jag är envis utav bara helvete. När jag bestämt mig hade nog någon fått binda fast mig för att hindra mig. Det är därför pappa kallar mig åsna när han blir sur på mig (envis som en åsna)

Lattegirl:
Skoja inte att det vore, men jag hade nog tyckt det var sjukt sorgligt så det hade bara slutat med att jag gömde kortet bland mina böcker och förträngde dess existens.

Kram!

Varför vara perfekt.. sa...

Men kunde du inte ha bjudit någon kompis på centralbadet då?
jag tycker faktiskt inte att han är värd den presenten!

KRAAAAAAM