onsdag, oktober 01, 2008

Kan du vissla Superflicka?

Mötte Kollegan på väg tbx från kontoret efter lunch i sällskap med poppojken.

När vi passerat honom utbrister jag:
- Så jävla dålig stil att han inte ens hälsar!
- Det kan ha att göra med att du började vissla och titta åt andra hållet.
-Vissla?
- mm
- Men jag försöker ju se naturlig och oberörd ut.
- Försök att bara vara normal, nästa gång. Eller typ som du bruka. Normal är väl inget tillstånd du känner till. Och du, du kan verkligen inte vissla!

Och det är nog tur att jag inte satsat på en karriär som skådespelare eller professionell pokerspelare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses... måste säga att du råkade ut för en nice comeback... hur känns det? Jag kan se dig framför mig när du försöker se ut som ett levandefrågetecken när han anklagar dig för att titta åt andra hållet och vissla... haha

Anonym sa...

Ha ha ha... och nu har du suttit och ägnat ett par timmar till att komma på ett bra svar ellerhur?

åsså kom det... "esprit de l'escalier" dom är smarta, fransmännen. "esprit de l'escalier" är det där tillfället då du kommer på vad det var du skulle säga tillbaka. Du vet, du är på en fest och någon förolämpar dig. du ska säga något smart tillbaka osså... inget... men när du går därifrån... i trappen påväg hem... då

esprit de l'escalier

trist det där

Supergirl sa...

Fredrik: haha jo jag tänkte inte ens på att jag gjorde det. Bra att någon berättar det kanske och hjälper en med ens självinsikt =)

Milky: haha nä, jag skämdes mest. Så beter man sig inte =)

jag hatar däremot den där känslan, när man kommer på i efterhand, varför sa jag inte så.

usch!