onsdag, oktober 22, 2008

Del 2

Var ska jag ta vägen?

Jag tvingar mina steg bort från gatan.
Men jag kommer inte långt.
på en mörk tvärgata faller jag ihop på huk.
Det gör så jävla ont och tårar som strömmar ner för min kinder.
Måste ta bort smärtan.
Vill att någon ska göra mig hel igen.
Och så gör jag årets misstag.

- Hej, det är jag.
- SG! Shit vad kul att du ringer, det trodde jag aldrig.

- Vad gör du?

- Jag äter middag med en kompis.

- Jag vill träffa dig!

- Men jag har precis fått in maten.

- Du får en timme. Vill du?

- Okej, jag ringer dig om en timme
.

Det kunde varit vem som helst egentligen, att det blev han hade enbart att göra med namnet hans föräldrar givit honom att göra som gjorde att han kom först upp i min telefonbok.

Jag vet inte var jag ska gå, och mina ögon fortsätter att läcka.

Tar fram mobilen, raderar hela inkorgen. För hur radderar man 800 mess som bla innehåler. Gift dig med mig! Utan att gå sönder?
Sen radderar jag utkorgen.
Jag kan inte vara din vän för jag önskar att hon ska bedra, svika och ljuga för dig och det är inte det vänner gör.
Så tar jag bort hans nr.

En tjej kommer fram och frågar hur det är fatt, och jag inser att jag inte kan sitta där jag sitter. Ringer rödluvan som kommer till undsättning och jag dricker dagens andra kaffe tills han ringer.

- Nu är jag hemma.
- Jag är där om tio.

Rödluvan säger är det här så klokt?
Nej, det är helt idiotiskt, svarar jag och tar min jacka och går.

Han möter upp mig.
Vad snygg du är. (kan folk bara hålla käften)
Jag blev så förvånad när du ringde. Jag hade gett upp hoppet.
Vad hände med killen du träffade?
Det är slut.
Fråga inte sen när.
Han frågar
Jag ljuger

Sen kysser han mig. Jag kysser tbx. Hela min kropp skriker gå, men så blundar jag och ser Mr Dryg och henne. Och tårarna bränner bakom ögonlocken och tvingar mig att öppna ögonen igen. Och så glömmer jag vem det är jag kysser och när jag innser rinner en tår över.
sen vill han prata.

Hur är du som flickvän?
skit i det.
Jag vet inte.

jag kommer väl märka det.

Förmodligen


Sen går vi in i sovrummet. Där råder mörker och mina ögon får sväma över ifred.
Han tar mig och jag gråter samtidigt.
När han frågar om jag är okej, säger jag att det är för att det är så skönt.
Men sanningen är en annan. Det här är vad Mr Dryg gör nu. Och han spökar i mitt huvuvd. Jag knullar bort honom. Renar mig.
Jag våldtar mig själv

Efteråt frågar han om jag vill stanna över natten eller inte.
jag vet inte
jag vet ingenting längre.
jag skiter i vilket.
Sen går jag.

Vi kanske kan hitta på något i helgen, frågar han när jag tar på mig skorna.
Visst, säger jag
Jag skiter i vilket tänker jag.

Mr snygg har ringt tio gånger. och messat fem.
För jag messade och berättade.
Jag ringer.
Och så gråter jag.
Fan SG!Du är så mkt bättre än honom.
Du är så jävla bra.

och det är ingen tröst.
inget är egentligen en tröst.
Inte att alla tycker jag är så fucking perfekt.
det värmer inte mig om natten.
Med stor möda tar jag mig hem tillslut.

Och det känns som en jätte sitter på mitt bröst.
Det går inte att andas.

Nu är det slut på fina flickan dagarna.
Nu räcker det.
Nu skiter jag i det här.
Nu kör jag på, mitt eget reace.
Akta er
Satsar för mkt säger han?
Aldrig mer!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Nog förstår jag att du gjorde som du gjorde, men tänk på att du spelar med någon annans känslor nu. Gör inte likadant som Mr Dryg.

Supergirl sa...

Han överlever.

Anonym sa...

Ok, det var kanske det enda som hjälpte dig i stunden. I ren desperation. Förstår.

Supergirl,du ger andra ditt tålamod. Som inte är värda det. Men hur vore det om du gav dig själv tålamodet och modet att möta din smärta i goda vänners lag istället? Så ofta och så länge du behöver det.

Du skiter i "det här". Är det här lika med "ditt liv" och "andras liv"?

Som jag ser det blir det en ond spiral. Som du fortsätter. Och varken du eller någon annan förtjänar att bli illa behandlad eller utnyttjad.

Om du kan och det vet jag att du kan så bromsa de destruktiva impulserna. Stanna upp. Och känn. Jag tror reningen efter alla känsloforsar är bättre än att blanda in andra.

/Gerda

Supergirl sa...

Gerda: Hur många gånger kan man möta smärtan? Hur många gånger ska man läka sig själv? Hur många gånger ska man tynga ner sina vänner med samma historia som upprepar sig om och om igen?

Ha tålamod? Nej, det räcker nu.
Ta hänsyn till andra? Jag skiter fullständigt i andra. Vad har jag fått för alla gånger jag tagit hänsyn? Jag skiter i det här nu. Nu är det bara jag. Precis som det är meningen att jag ska läka och överleva kan de göra det. Han från igår? Tror du inte han har krossat tjejer. Lämnat, bedragit, ljugit.
Jo just det.

Tillsammans-bloggen sa...

Gör precis det som känns rätt för stunden, när man är sårad så är man inte rationell. Det kan du återgå till att vara när hjärtesåret har läkt. Ut och överlev du också!
(ledsen för din skull, men tror inte sista ordet är sagt om MrD)

Anonym sa...

Klart du ska tänka på dig själv. Men glöm inte bort de andra för förr eller senare kommer du se tillbaka på det hela och ångra dig. Du kommer säkert inte ångra allt, men vissa saker och det kommer att göra minst lika ont.

Supergirl sa...

Eller inte: Jag vet inte jag känner bara att jag skiter i allt. Jag vet inte hur jag ska läka men det gör jag förmodligen.
Jag både hoppas och inte hoppas att sista ordet är sagt.Jag tänker inte kontakta honom iaf. Varför skulle jag?

Maria: Jag kommer inte ångra något så länge jag inte litar på någon igen. Det är en hård värld alla får ta hand om sig själva, för det är då ingen jävel som bryr sig om mig

Maalin sa...

ÅH, jag blir så arg. Jag kokar och börjar nästan grina när jag läser hur han gör! Va fan!! Jävla idiot! Kan inte ens formulera vettiga meningar.. Vi skiter i det här!

brinna eller försvinna sa...

Jag känner så med dig! Jag är i exakt samma situation just nu och det är för jävligt! Jag känner precis som du, aldrig mer lita på någon. Och det gör ont. Ta hand om dig så gott det går, och gör det du mår bäst av! Kram

Supergirl sa...

Maalin: Vill du ha adressen. Kan inte du "prata" med honom. Det gäller övriga frivilliga oxå.
Det hjälper att du känner med mig iaf.

Brinna: Jag tror jag har varit oartig och inte hälsat dig välkommen. Välkommen. Jag ska genast gå in och titta på din blogg.
Vi får hata mänskligheten tillsammans. Ta hand om dig oxå.

Anonym sa...

Honey!
Nu tar du min blogg kommentars oskuld.
Jag önskar så att du får bli rosa moln lycklig nu nu nu!
Har läst din blogg från början till nu och My God du är ju fantastisk!
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga men nu har jag sagt Hej i alla fall.

Kram
Siggy

Supergirl sa...

Siggy: Fina du, välkommen hit! Och tack för att du talar till mig. Gör mig alltid glad.

Det är mkt att läsa. Ditt hej värmde.

Kram tbx

Anonym sa...

Jag håller med Siggy, Supergirl är fantastisk :)

Supergirl sa...

Caesar: Tack hjärtat!