torsdag, oktober 09, 2008

Husmorstips från Superflickan.

Du står där på morgonen, river dig i håret och funderar över den eviga frågan: Vad ska jag ha på mig?
Alternativt rensar garderoben och hittar det där plagget, lite bortglömt och undanskuffat.
Och tanken som flyger igenom ditt huvud är: Men de här byxorna/ tröjan är ju snygga varför använder jag aldrig dem? Då gör man självklart det enda rätta och sätter på sig det väldigt fina byxorna då i mitt fall och trallar glad i hågen iväg till jobbet. Fram mot lunch inser man att de kanske är snygga men inte bekväma. När man traskar ifrån jobbet vill man gå bredbent för att det är en söm som skaver på ett mkt opassande ställe och man börjar minnas varför man glömt dem.
När man senare sitter och äter middag med sin goda vän funderar man allvarligt på att sätta på sig nattlinnet man köpte tidigare under dagen och sitta med det på restaurangen, kanske märker ingen något?
Man ursäktar sig, går in på toa och knäpper upp byxorna för att få andas och tänker att om jag drar tröjan över byxorna så gör det inget om jag har knappen uppknäppt...
Jag tycker vi avslutar historien där.

Lärdomar: Om du har ett par jättesnygga byxor i din garderob men som du inte använt på ett bra tag, så finns det en anledning till det.
Om du blädrar igenom din telefonbok och hittar ett nr till någon, vad du kan minnas trevlig kille eller tjej som du inte träffat på länge, så finns det en anledning till det.
Favoritsaker använder man, favoritpersoner träffar man.

/ Ditt ljus i mörkret
Supergirl

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så klok Superflickan! Tänk om alla var som du, då skulle den här världen vara en betydligt bättre plats...

Tre stycken sa...

Vad skulle vi göra utan dig?

Kramkram!

Anonym sa...

Tack för dina kloka ord =)

Varför vara perfekt.. sa...

Tack för de orden!! Kram kram

Anonym sa...

Låter som en parabel från Bibeln :-) Kan vara till stor hjälp :-)

Douglas sa...

Haha du skriver bra roligt ibland måste jag säga :=) Förutom klokt.

Kram
/Douglas

Supergirl sa...

Caesar: Jag tänker ofta så själv, tänk om alla vara som mig...

Tre Stycken: Gått under? ;)
Kram

Latja och Linda: Any time darlings.

Radek: Bibeln?? Man kanske skulle skriva en ny bibel och starta en Supergirl sekt? Kul att du hänger kvar min polska vän.

Douglas: Japp det är sån jag är, rolig och klok!

Kram tbx!

Kram