onsdag, oktober 29, 2008

Stugan

Jag bad Rödluvan ta med mig till stugan med de vita knutarna.
Till min egen måne.
Jag behöver komma bort, sa jag.
Ta mig dit.
Sen jag kom på att det var där jag blev förälskad... i honom.
Fast han inte var med mig, var han ändå där.
Varje ledig och icke ledig stund gick åt till att prata, messa med honom.
Mina vänner skrek åt mig att "slå av den jävla mobilen"
Rödluvans mamma trodde min sms signal var en ny fågel.
Han var med överallt, i båten, stugan, sängen, bastun, klippan överallt.
Hur kan du åka utan mig, klagade han.
Nästa gång tar jag med dig, jag lovar, sa jag.

Jag vill inte åka till stugan med de vita knutarna längre.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att en så fins stuga skall få ta smällen när det e telefonens fel att du blev kär.

Men jag tror defenetivt på att du borde åka bort några dar.

Ett spa skulle nog göra dig gott.

/Nova

Anonym sa...

Jag håller med Nova. Och när det känns lättare så får du åka tillbaka till stugan med de vita knutarna och njuta.

Supergirl sa...

Nova: Jo, det är synd, för jag älskar verkligen den platsen.

Jag skulle vilja åka bort, men jag skulle vilja att någon av mina vänner packade ner mig i en väska och jag slapp tänka på det själv.

Maria: En dag kommer jag återvända, men inte för att läcka såren.

Anonym sa...

Hade jag fått bestäma vilket man inte får så hade man set till att rödluvan och du kom ut till Rosenön över helgen.
Tror det stället skulle kunna få vem som helst att koppla bort sina bekymer iallafall så länge man e dära.

http://www.rosenon.se

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Det lät hur mysigt som helst. Synd att man är dålig på att unna sig själv sånt.

Anonym sa...

Men då e det väl tid att du gör det nu då.
Ring rödluvan efter jobbet idag och fråga hene om ni inte kan åka bort i helgen.

Och förlåt att jag e så jädrans envis men jag e helt övertygad om att det här är den medecin du behöver.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Jag har helt enkelt inte de pengarna just nu. Har ju min långresa att tänka på. Jag får längta till den istället. Och om jag åker bort i helgen kan jag ju inte blogga =)

Anonym sa...

Hehe jag känner igen problemet.
Synd bara att jag väljer att skita i vad ekonomin sägerså nu sitter jag nog pyrt till igen.
Men det var det värt.

Tja men hur skall du klara av din resa då om du oroar dig över bloggen nu?! ;-)

/Nova