fredag, oktober 24, 2008

Del 7

Poppojken väntar på mig.
Jag ska bjuda dig på cheescake.
Cheescake är det absolut bästa jag vet
och om inte det får mig på bättre humör då är det illa.
och om jag inte kan äta det, då kan jag inte äta något.

Jag känner mig stärkt och nästan på bra humör när vi promenerar till fiket.
Det enda fik som finns som säljer just cheescake är ett ganska omysigt fik som ligger mitt i gången i en galleria.
Men vad gör man inte.
Och jag beställer och är faktiskt sugen.
Äntligen har aptiten återvänt.

Men
Jag hinner inte mer än att dra dåliga skämt om att cafékillen gjort ett hjärta på min latte.
Det är för att jag är hjärtlös
eller för att någon snubbe trampade på mitt så han tyckte väl att jag behövde ett nytt.
och vi skrattar, men skrattet fastnar i halsen.
SG!
Bakom poppojkens rygg står han
Poppojken verken ser eller hör.
haha vilken tönt han är, den där Mr Dryg.
Tyst väser jag mellan tänderna.
Han står bakom dig. Tyst för i helvete.
Vadå vem står där?
Jaså det går bra att fika här nu? Jag trodde inte du ville fika vid ditt jobb?
Och han ser lite sårad ut, eller så tror jag bara det.
kanske tror han det är en dejt.
Alltså Poppojken har inget SL kort.
Det har jag visst det, vad dillrar du om, säger poppojken och tittar frågande på oss båda.
och så ringer hans mobil.
Vi hörs. Jag ringer dig.
Okej.

Och så tittar jag på hans rygg som försvinner igen, för andra gången.
Vad hände? Vad håller du på med?
Poppojken tittar frågande på mig.
Det var han!
Han? Men vad gör han här?
Det är väl universum eller någon annan högre makt som jävlas med mig.
Inte vet jag.
För visst Stockholm är inte stort men vad är oddsen att han ska passera just där, just när jag sitter där.
Jävla kukhelvete.
och jag vill inte fika längre och jag har ingen lust att prata mer.
Så jag lämnar latten med hjärtat och cheescaken och åker hem.

Syster ringer.
Jag hörde
Fan Sg, jag fattar inte hur du lyckas?
Det är helt vansinnigt.
Jag är så ledsen för din skull.
Och så kommer tårarna igen.
och jag plågar mig själv med tanken på att han åker hem till henne.
Hon som han tycker om mer.

Syster säger jag såg en film, den handlar om dig.
Så jag hyr filmen. Lägger mig i soffan och tittar.
Det handlar om en kille som krossar hjärtat på en tjej när de var tio.
Hon kastar en förbannelse över honom som säger att alla tjejer han ligger med kommer hitta sin sanna kärlek.
Det är meningen att det ska vara en komedi.
Jag skrattar inte en enda gång. Ler inte ens.
Jag känner igen mig för mycket.

Förbannelse?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jisses!

Här har man varit borta några dagar och ska gå in och läsa sina favoritbloggar och så har ditt liv rasat samman! :-(

Jag blev verkligen jätteledsen för din skull och lider med dig.
Det finns tusen klicheér jag kan slänga ur mig men jag gör det inte, du vet redan.

Den där skitstöveln kommer få vad han förtjänar i slutändan, karma, what goes around comes around!

Sköt om dig!

Kramar

Anonym sa...

Men vad e oddsen på att ni träffas sådär?!
Att träffas sådära e ju inte direkt det man vill göra så tidigt.
Någon där uppe verkar ha en sjuk humor nu för tiden.

/Nova

Anonym sa...

Det känns som Nova sa det... Hur är det möjligt? Lider med dig hjärtat!

kram

Supergirl sa...

lattegirl. Mkt kan ändras på kort tid.

Det hjälper att du säger hej =)

Jag tror inte på karma längre

kram, kram

Nova: Nej, jag hade gärna sluppit det. Det har ju bara gått några få dagar. Fy Fan!
Jag tror jag är de där uppes favorit hackkycklig- helt seriöst!

Fredrik: Alltså jag skulle tro att oddsen är extremt små, men det hör nog till mönstret.
Jag är iaf bortom ord tacksam för att hon inte var med då hade jag dött.

Supergirl sa...

just det, om någon undrar vad för film jag såg så heter den Good luck Chuck

Det Mörka Hotet sa...

Kram på dig!