lördag, oktober 25, 2008

Del 9

Om jag inte vill älta med vänner
och inte vill vara ensam
då umgås jag väl med främlingar.

Så jag tackade ja till tjejen jag röker med
gick på fest med henne.
Välkända ansikten på främlingar.

Träffar en pojke i palestinasjal som jag pratar med halva kvällen.
Han är fin, snäll och korrekt.
och vi pratar om frånvarande fäder och världspolitik
och han är ganska bright men inte tillräckligt
och när jag skojar förstår han inte riktigt
inte som Mr dryg
och det är inte samma blick han tittar på mig med
inget är samma
innan Mr Dryg hade jag kanske blivit lite intresserad
men nu... Nej tack.
så jag går

Vandrar längst Stockholmsgator i den behagliga höstnatten
och släpper fram sorgen
försöker släppa hoppet
hoppet om att han ska ringa, messa vad som helst och säga
förlåt. det är klart det är dig jag vill ha
och jag blir arg för att jag hoppas men det dövar sorgen
och om det dövar sorgen kanske det är inte är så farligt

Det är det att jag vet att jag kommer träffa många killar
snälla, söta, fina.
Det finns överallt.
Men Mr Dryg han var mer än så.
Han höjde ribban och fick mig att inse vad det är jag vill ha
Och om jag levt 30år och aldrig träffat någon som det känns rätt med på alla plan
hur länge kommer det dröja tills jag gör det igen?
och jag kanske inte bara ska ge upp jag kanske ska kämpa.
Jag kan få Mr snygg att förföra henne eller Skitstöveln.
Sen kan jag ta kort och skicka till honom
och så skrattar jag högt för mig själv åt mina absurda tankar.
Men skratta är bra.

Det kommer bli bra, jag vet ju det.
Jag vill skriva sista delen nu.
sista delen om när jag trodde jag hittade rätt men han var för feg för att våga
Jag tycker om dig, men jag känner henne mer.
Fuck you, din fega dumma jävel!
Arg är oxå bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Man brukar gå igenom olika faser.
Det är liksom lite skönare att vara arg.
När jag blir ledsen över mitt sorgliga patetiska liv med MR KK brukar jag alltid tänka "han skulle fan aldrig sitta och grina för min skull" och då blir jag istället arg på honom och på livet som ger en så många jäkla käftsmällar hela tiden!!!
Tar det aldrig slut?

Hang in there sweetie!

Anonym sa...

Vet hur det käns när man har träffat någon som man tycker är den rätta.
Ribban blir alldeles för hög fast kanske ändå inte.

Och det e bra att du släpper lös dina känslor både när du är själv och när du skriver här.

/Nova

Anonym sa...

Att vara arg brukar vara bra. Det ger dig kraft att kämpa, att fortsätta framåt och känna ditt eget värde.

Maalin sa...

You go girl! :)

Turtlan sa...

Hej!

Jag har läst ikapp Dina inlägg och blir både ledsen och bestört!
Fan att det ska behöva vara och bli så här!

Jag vet ju vad jävligt det känns höra ett sånt där avslut! Tyvärr präglar det mig även i nuet för jag är så rädd att det skulle kunna bli så där igen men jobbar på att lägga det åt sidan.

Framtiden?
Hoppas Din långresa är något förvilla tankarna på och sen att Du får en massa nya intryck under resan.

Tänker på Dig!

Det Mörka Hotet sa...

Bra kärlek är alltid rätt - även om vi oftast förknippar det med specifika personer.

Du kommer givetvis att finna bra kärlek igen - kanske på en för dig i dag okänd person. Men som då åter blir rätt för dig.

Supergirl sa...

Lattegirl:
Jag pendlar likt en jojo mellan de olika stadierna. Jag önskar jag bara var arg.

Jag tror det tar slut, jag hoppas det iaf.

Nova:
Det kanske är bra att ribban är hög, att man vet vad man vill ha.

Maria:
Jag önskar jag var argare, men det kommer nog.

Maalin: Girlpower! =)

turtelgirl:
Ja, det suger!
Jag har försökt tänka på resan, men den är infekterad av honom för vi pratade om den. Att han kanske skulle möta mig. Platser att besöka. Jag orkar inte ens tänka på den. Men det blir nog bra när jag väl åker. men det är långt kvar.

DMH: Jo jag tror oxå jag kommer hitta någon ny, men det tar nog ett bra tag. Det är väl bara att hänga kvar och se vad som händer.