tisdag, oktober 21, 2008

Today is the day

Han väljer platsen vi ska ses på och jag motsätter mig, för nära jobb och kollegor och han väljer en annan. För långt från hans hem. Inget smek, inga längtande kroppar som får mötas. Varför?

Jag är min egen värsta fiende, för tankarna flyger iväg. Han vill träffa mig för att det är slut, och ju mer jag tänker på det verkar det logiskt och som den enda förklaringen fast förnuftet försöker med sin pipiga svaga röst att lugna mig. Du är helt irrationell! Men tankarna har redan hunnit spinna iväg i 180 och jag planerar hur jag ska dumpa honom innan han dumpar mig för att slippa bli den som blev lämnad. Allt för han föreslår en annan stadsdel än där han bor för att ses.

Men jag har min finaste röda klänning på mig och känner mig faktiskt vacker.
Kanske tar han ändå ett fast grepp om mitt hår och kysser mig hungrigt, viskar saker som får mig att rodna och älskar mig matt, precis som sist.
Hoppas, hoppas, hoppas...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Han kanske inte vill verka för uppenbar med att han vill dra hem dig sen? ;)

Men seriöst, du kan faktiskt inte noja över en sån här grej, killar tänker inte alls på sånt när de väljer plats att ses på.

Anonym sa...

Ta de som det kommer, fundera inte
för det som kanske kommer eller inte kommer det e bara onödigt.

Hoppas att det går bra och du får det du behöver.

/Nova

Anonym sa...

Kan finnas tusen skäl till att han valde de två platserna som han valde. Det första känns ju för att du skulle ha det nära till platsen. Den andra kanske passade honom bättre än en i närheten av hans hem helt enkelt.

Du glömmer helt bort de yttrefaktorer som antagligen spelar mycket större roll än du just nu tror...

Go Supergirl!

Supergirl sa...

Caesar: Ja, det skulle ju vara första gången. Oftast är det ska vi dricka te..i min säng =)

Jag kan nog noja över exakt vad som helst om jag är på rätt humör. en punkt istället för ett utropstecken, exakt vad som helst =) Jag vet iaf att jag är irrationell

Nova: Hahahahaha hoppas du får vad du behöver = sex haha

Fredrik:Han ska ju hem efter? aja det ger sig väl.

Vilka yttrefaktorer, vad har jag glömt?

Anonym sa...

Om det e det du behöver, men erkän du nöjer dig inte med det heller utan jag tror nog att du vill ha allt det där runt omkring när man försöker inleda ett nytt fungerande förhållande.

/Nova

Anonym sa...

Jag tycker att de tre föregående talarna har en poäng. Hoppas du hann läsa deras inlägg innan du for iväg.