måndag, oktober 06, 2008

Oro

I veckan, förmodligen imorgon kommer de presentera omorganisationen de jobbat med på företaget jag jobbar på.
Jag är livrädd att de ska låta mig gå.
Jag vet att man inte ska identifiera sig med sitt jobb men det skulle vara slutet om de lät mig gå.
Förutom att jag inte har någon som helst trygghet ekonomiskt om de skulle hända så skulle de knäcka mig rent psykiskt.

En av mina största mardrömmar skulle bli sanna.

Jag vill aldrig bli så fattig igen som jag var då, innan jag fick jobbet jag har nu.
När en kopp kaffe på ett fik var en lyx jag inte hade råd att unna mig
Och min självkänsla skulle gå i graven.
Snälla låt mig slippa hamna där igen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det går nog bra för dig skall du se.
Och det é inte försent att gå med i a kassan än.

/Nova

Anonym sa...

Superflickan har inte något att oroa sig för. Skulle det gå illa så har du ju alltid MR Dryg att leva på. Hade inte han två jobb? =)

Anonym sa...

Duktiga människor får alltid jobb. Du är en duktig människa. Problem solved :)

Supergirl sa...

Nova: Gick med för någon vecka sen, men man måste ju vara med i minst ett år för att de ska betal ut pengar.

Fredrik: Superflickor låter sig ju inte försörjas =)
Jo han har två jobb, men han behöver nog fyra för att försörja mig =)

Caesar: Tack hjärtat, hoppas du har rätt. Kanske jag kan börja jobba för dig i så fall?

Varför vara perfekt.. sa...

Känner igen mej där, kände så för lite mer än ett halvår sedan

Anonym sa...

Jag har nog några uppgifter åt dig babe ska du se ;)

Anonym sa...

Jag förstår så väl hur du känner. Nej, visst ska man inte identifiera sig med sitt jobb, men jag har också en tendens till att göra det och de gånger jag blir arbetslös rasar hela världen och aldrig har jg någon ekonomisk reserv och aldrig verkar jag lära mig att nästa gång jag får jobb MÅSTE jag lägga undan så att jag åtminstone kan klara den nästkommande månadens räkningar... Men, men.
Jag håller tummarna för att de behåller dig - varför skulle de inte - DU är ju bäst! ;-)

Supergirl sa...

Linda: Ingen rolig känsla. Men du är väl kvar, så det gick ju bra.

Caesar: Vilken tur att jag har dig!

Hossan: Jag har mina respengar som jag sparat men de ska jag ju resa för =(

Bäst vet jag inte om jag är, men bra är jag nog iag =)