fredag, oktober 24, 2008

Del 8

Det är fredag.
Vilket innebär helg
och jag vet inte riktigt hur jag kommer må om jag inte kan gå till jobbet.

För jag klarar inte riktigt av att vara själv för jag orkar inte med tankarna.
Så allt jag i normala fall mår bra av, måla, promenera, läsa, fika går bort
Och jag klarar inte av att umgås med vänner
För jag vill inte att någon ska snacka skit om honom
Plus att jag inte riktigt orkar älta.
Det gör jag här.
Det finns inte så mkt mer att säga.
Och jag skulle inte orka med att höra "vad var det jag sa" inte för att jag tror någon skulle säga det, men jag skulle se det i deras ögon.

Annars är känslan mest att jag är trött på mig själv.
Att jag är patetisk.
Att allt jag gör är gnäller.
Även fast jag håller käften så gnäller jag inombords.
Folk går igenom värre grejer.
Mkt värre grejer
så jag känner mig bortskämd och patetisk för att jag mår dåligt.
Vill inte prata med någon om det.
För att jag är rädd att de ska tänka som jag.
Typ men seriöst SG, det är tredje gången det händer i år och det är bara oktober.
Du hinner säkert med en omgång till innan året är slut.
Slut gnäll över att du blir lämnad för någon annan och skärp dig.
Vänj dig.
Du låter som en skiva som hakat upp sig.

Folk får cancer, förlorar sina barn, sina föräldrar, sina jobb. Svälter blir bortgifta
och du gnäller för att du blir dumpad av någon du känt i fyra månader.
Väx upp människa.
Man kan inte få allt man vill och det hjälper inte hur mkt du matstrejkar, surar, hänger läpp och tycker alla är idioter för ingen förstår innerst inne, ingen förstår på riktigt.
Så sluta upp med det där tramset.
Skärp dig för i helvete.
Väx upp!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Går det inte att be dina vänner att helt villkorslöst bara försöka ha roligt. Inget snack, bara något skoj som får dig koppla av tankarna en stund?

Maalin sa...

Jag har blivit dumpad 4-5 gånger bara i år, så jag tycker faktiskt att man får deppa. Det vore ju nästan lite omänskligt annars, det går ju över, men jag tror man behöver deppa lite först, bara lite. Ingen tycker att du gör fel i att göra det.

Anonym sa...

SG deppa på hur mycket du vill det är trots allt plågsamt att bli lämnad och alla har rätt till att deppa en vis tid även om det skulle vara den tionden gången på samma år.

/Nova

Anonym sa...

Så trots att han har kärat ner sig i någon annan samtidigt som han höll dig på halster får ingen snacka skit om honom. Skaffa dig lite självkänsla för helvete och spy galla över skitstöveln som fått dig att må så här dåligt. Bli inte ledsen, bli arg!

Det Mörka Hotet sa...

Anser att du delvis tänker bakvänt: so what om du är frisk, har jobb och vänner - vem sjutton vill leva utan kärlek..?
Nej, tror det bara är bra att du känner så mycket - även om det kan vara plågsamt - och på vilket sätt skulle andras lidande vara "svårare" än det du känner när du är ledsen?

Om du förminskar dina känslor avseende kärlek så förminskar du även dig själv: gör aldrig det, kram!

Supergirl sa...

Maria: Jo, det är klart jag kan det. Ska försöka göra det. Jag har bara behövt landa lite i allt som hänt.

Maalin: Life sucks! Och det är väl förhoppningsvis ingen som tycker jag är löjlig och i så fall kan de faktiskt dra. Ingen är glad jämnt.

Nova: Jag har nog inte så mkt val än att deppa. Det måste ju komma ut.
Jag hoppas ni inte tröttnar på mig.

Mia: JA! och om inte du fattar det har du väl aldrig blivt lämnad-good for you!
Jag fattar inte på vilket sätt det skulle få mig att må bättre att behöva lyssna på att folk snackar skit om honom? Jag har ju fortfarande känslor för honom och det är inget jag bara kan stänga av.
Jag kommer säkert bli arg, men just nu är jag mest ledsen. Arg är nästa steg.

DMH: Ibland glömmer jag hur klok du är. Du har självklart rätt.

Kram

Anonym sa...

Klart att vi inte ledsnar på dig.
Och alla kommer nog att se fram imot den dan då glada roliga SG kommer tillbaka och mutrar upp här igen.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Jag ska göra mitt bästa för att det blir snart