onsdag, februari 27, 2008

På botten kan alla höra dig skrika

Tisdag 14:45: Sitter och pratar med bror i telefon och uppdaterar honom om de senaste nyheterna om P, berättar att vi snart ska gå ut och äta och jag är såå lycklig. Det piper till i bakgrunden av ett inkommande sms. Vänta ska jag bara läsa säger jag och läser raderna som får luften att gå ur mig. Jag får ur mig att jag är dumpad och lägger på luren.

Hinner inte tänka, måste jobba. Sätter mig framför datorn någon kommer förbi och ska fråga något men jag lyckas inte lyssna fast jag försöker men det enda jag gör är att stirra på papperet han pekar på. Säg något tänker jag men det inte ett ljud kommer fram. Han går därifrån och jag vänder mig mot datorn igen. Måste göra klart presentationen, koncentrera dig för i helvete. Det börjar rinna tårar. Men jag sitter kvar och försöker med varje uns av vilja att jobba vidare. Kollegan bredvid tittar försiktigt på mig där jag sitter med tårarna rinades ner för kinderna.
- Är du okej?
Jag kan fortfarande inte prata. Jag bara nickar lite utan att titta på honom. Ett uns medlidande och jag kommer inte kunna hålla mig.
- Är du säker på att du mår bra?
De tysta tårarna förvandlar till ett hulkande storgråt.
Jag måste bort, säger jag. Tar jackan med ena handen och springer gråtandes genom avdelningen där alla kollegor sitter, ut genom huset.
Jag behöver luft kan inte andas. Regnet öser ner och sätter mig på en bänk och gråter, gråter så att jag skakar. Jag måste bort. Var ska jag ta vägen? Ringer Bästa Tjejen, hon den enda jag vill träffa den enda som kommer förstå.
Efter en mkt instabil vända på systemet, där tårarna fortfarande rinner sitter jag tillslut på bussen. Pratar med skitstövel.
- Jag vill veta varför ingen blir kär i mig! Jag förtjänar ett svar. Luktar jag illa eller vad är det för fel. Jag förtjänar att veta. Om jag är din vän så berättar du nu!

Folk skruvar på sig obekvämt på bussen.

Skitstöveln tröstar och lugnar. Förklarar det alla säger att jag är den bästa tjejen någonsin och en massa superlativ som inte betyder något.
- Vill du ha sex med mig nu så får du det nu på en gång. Knulla bort P från mig. Det äcklar mig att han rört vid mig.
- Det är inte det du behöver. jag tänker inte ha sex med dig. Du behöver en vän inte sex.
Och jag älskar honom för att han säger så. För att skitstöveln säger nej till sex har under hela tiden jag känt honom aldrig hänt. Det är det största kärleksförklaringen jag kunde få.

Hemma hos bästa tjejen ältar jag och hon lyssnar. Och jag älskar henne för att hon förstår och inte säger att han inte är värd mig, att jag kommer hitta någon bättre.

Vi åker in till staden och på tåget säger jag att jag tycker jag tar det här ganska bra trots allt för att sedan när vi klivit av brista ut i gråt i hennes famn. Vi sätter oss i en bar och jag gråter som ett barn. jag tänker inte hålla tbx något alls. Ut med all sorg. Jag visar upp mitt patetiska dumpnings sms för alla som vill se och känner mig den mest patetiska varelse på jorden. Full och jävlig gråtades över en snubbe på en bar. Man sjunker inte djupare än så. Jag har blivit dumpad av mannen som fick min biologiska klocka att ticka via ett sms!

Men P hade rätt i en sak. Jag förtjänar det bästa och det är absolut inte han!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte konstigt att du är förtvivlat ledsen! Livsdrömmen är krossad, illusionerna om det lyckliga, kärleksfulla livet tillsammans med P har gått i kras.
Fast om han känner som han påstår så kunde det ändå inte bli.

Jag har ofta undrat om kärleken är en omöjlig ekvation, finns det inte två människor som kan älska varandra lika mycket samtidigt?

Jag hoppas att du återhämtar dig snart, men låt det ta den tid det tar. Det är inte enbart nya sår som ska läka alla gamla har väl rivits upp på nytt.....

Jag tycker verkligen synd om dig och känner med dig!

Undra om jag kan säga "Krya på dig" (för man känner sig riktigt sjuk när något sånt här hänt)

Kramar från Hossan

Kimmie sa...

Läser här lite då och då och har varit nyfiken på utvecklingen med P, det lät så härligt romantiskt.
Men vilken skit! Om man är 12 kan man möjligtvis komma undan med att dumpa någon via SMS.
Du kommer tillbaka.

Anonym sa...

Stackars.....vet precis hur du känner dig. :-(
Man går nästan sönder av gråt och besvikelse....

Och vad lågt att dumpa via sms. Fegt som fan!
What goes around comes around!!!

Kram

Anonym sa...

Men nej... jag har också läst och tyckt att det här verkade utvecklas bra. INTE sjutton "dumpar" man någon via sms i vuxen ålder. Herregud. Jag blir förbannad. Förstår att du är ledsen. Så bra att du har folk runt dig som lyssnar och bra att du släpper ut känslorna.
Ta hand om dig. Kram

Varför vara perfekt.. sa...

Hej! Med ledsamhet i blicken läser jag ditt senaste inlägg, och jag är ledsen för din skull att han dumpade dej... men som sagt, han är inte värd din kärlek!! En sådan skit kan man bara hitta på ett ställe: i soptunnan, bland allt gammalt skräp, och illaluktande sopor, och bajsblöjor!! Kram Linda

Supergirl sa...

Hossan: Det är mkt drömmar som gått i kras.

Jag funderade också på det där med oddsen för att träffa någon som tycker om en lika mkt, samtidigt. Det känns mer sannolikt att man vinner på lotto.

Delvis har gamla sår rivits upp, men mest koliderar bilden av nya P med den gamla som gör mig lite förvirrad. Hade jag fel första gången?

Jo nog har jag känt mig sjuk, men det känns bättre för varje dag, men återfall kommer jag säkert få.

Kimmie: Det kunde ha blivit en fin solskenshistoria men det var väl inte min tur än. Det är oförlåtligt att dumpa någon på sms!

Lattegirl: Man når botten men efter det kan det bara bli bättre. Jag kommer hämta mig. Jag hoppas han får igen på precis samma sätt!

Sundis: Nej det är väl emot alla regler någonsin att göra något så fegt och det rimmar så dåligt med den bild jag har av honom.

Linda: Välkommen hit! Jag har varit helt förstörd men nu känns det bättre. Jag kan inte riktigt säga att jag tycker han är en skit men jag tycker det är väldigt dålig stil att dumpa mig så som han gjorde. Men det visar väl att han inte är rätt för mig. Fegisar är sjukt oattraktivt.