onsdag, februari 13, 2008

Gravitation

Det är dan förre det kommersiella jippot vi kallar alla hjärtans dag. Men likväl har jag en dejt i morgon med min stora kärlek. Bio och middag så som normen säger så där normalt, lagom romantiskt som det ska vara.

En del av mig vill sitta med bästa tjejen och dricka vin och vara så där lite små bittra och skvallra. Prata om pojkarna och skratta så tårarna sprutar. Hon tycker om mig som jag är med eller utan degmage. Med perfekt plattat hår eller med det uppsatt i en slarvig tofs. Jag behöver någon som tycker om mig som jag är för jag känner mig bara ful just nu. Men jag ska på dejt. På dejt med mina drömmars man.

Jag borde vara gladare än vad jag är. Jag borde städa hela lägenheten så jag kan ta med honom hem ifall jag skulle vilja men jag bara sitter här i soffan och är så trött. Jag tänker lite på Mr Snygg, tror jag saknar honom. Men det kan vara samvetet som spökar också. Jag vet inte riktigt.

Jag vet vad min diagnos är, jag vet inte riktigt hur man är så där äckligt lycklig. Det skrämmer mig lite att vara lycklig för det gör så ont att falla ner och ner kommer man alltid det är lagen. gravitationslagen. Allt kommer bli bra så fort jag ser P imorgon. Det vet jag ju så jag förstår inte riktigt vad jag nojar över. Att han inte ska tycka om mig tillräckligt den här gången heller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där med att inte veta hur man är lycklig... Jag å min sida vågar aldrig slappna av och njuta av livet då allt känns bra, eftersom det alltid i mitt fall, just då, när jag mått som bäst hänt något som kastat in mig i totalt mörker!

Hoppas ni får en kanondejt ikväll :)

Suntui sa...

Ååååh! Älskar dig som du är! Vi får ha en alternativ Alla Hjärtans Dag någon annan dag med tända ljus och gott vin.
Själv ska jag få hjälp med pappersarbete av Micke ikväll innan min torsdagsaktivitet. Blä.

Men i slutet av dagen, hur allt än slutar, så har vi ändå varandra!

Massa pussar och kramar!

Anonym sa...

Hoppas du har en super-duper mysig dejt =)

Turtlan sa...

Å vad Du är stark!

Jag skulle troligen inte våga ens ge mig in på att testa träffas igen och hoppas på att ..... för gud vad bsviken och ännu mer ledsen jag skulle bli om det skiter sig igen.

Men gör det SD! Testa som Du gör! Håller tummarna för Dig!!!!

Supergirl sa...

Liza: Vad lustigt att du känner så för det är precis så jag känner det själv. Ibland är det nästan så man tror att någon ligger på lur för att hugga en i ryggen så fort man slappnat av.

Suntui: Alla dagar är hjärtans dagar med dig ju. Vad bra att han hjälper dig. Det är ju betydligt mer nyttigt än att sitta på en dejt iaf =)

Latja: tackar! Den var grym som alltid med P.

Turlegirl: Ja, jag tycker nog att jag är om kanske inte stark så iaf väldigt moddig. Jag går all in i det här. Förmodligen kommer jag krossas i små bitar om det skiter sig så det hjälper verkligen att du håller tummarna.