söndag, februari 10, 2008

Att göra rätt ska vara lätt

Efter att ha våndats hela dagen över Mr Snyggs besök tog jag till slut tag i saken. Klädde på mig och tog en promenad.

Jag visste att jag var tvungen att höra av mig men jag visste inte vad jag skulle säga. Det kom ganska naturligt när jag väl ringde. Inte för att något jag sa verkade logiskt eller genomtänkt och klyschan "det är inte dig det är fel på utan mig" fick trots att det var det enda jag lovat mig själv att inte säga. Han var frustrerad, förvirrad och sårad och det gjorde så ont att höra honom. Jag har varit i hans sits och jag vet hur ont det gör. Han började förklara att han sett fram emot att träffa mig hela dagen och att jag alltid gjorde honom på gott humör. Att han stått och lagat mat och förberett vår dejt. Varför säger han det nu!! Hade han visat sina känslor tidigare hade det aldrig blivit så här. Varför ska han berätta att han tycker om mig och vilja prata ut om vår relation när jag bestämt mig för att göra slut? Han frågade om jag träffat någon annan och jag svarade mycket bestämt att det hade jag inte. Han behöver inte veta det. Det kommer inte göra honom lyckligare. Han envisades med att få komma över iaf så vi skulle prata ordentligt men jag sa att jag inte orkade. Det slutade med att han kallade mig genomrutten och slängde på luren i örat på mig och jag fann mig själv sittande på kyrkogården, gråtande. Jag grät för det gjorde så ont i mig och för att jag ville träffa honom. Ville springa till honom och krama om honom och göra allt bra igen. Jag står inte ut med tanken på att han är ledsen på grund av mig. Det gör så fruktansvärt ont i mig. Jag ska överleva kvällen utan att ringa upp honom. Jag är inte säker på att jag kommer klara det.

Jag finner mig själv hata P. Om jag inte kände så här för P så skulle jag aldrig sårat Mr snygg, men nu känner jag bara avsky för P. Allt är så sjukt rörigt och jag har precis dumpat den enda killen som verkligen tyckt om mig på 3 år. Jag är inte värd mer än en bajskorv. Det är fyra dagar kvar till alla hjärtans dag och överallt så tvångsmattas man med kärlekens budskap, min tajming är ju verkligen oklanderlig. En bajskorv är mer värd än vad jag är. Mr snygg har rätt jag är genomrutten. P kommer dumpa mig och cirkeln blir sluten. Det du gör mot andra kommer andra göra mot dig.

Jag vill härmed omyndig förklara mig när det gäller mitt kärleksliv och återinföra tvångsgifte.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja du. I detta förstår jag Mr Snygg helt! Jag var han då för någon månad sedan! Precis så!
Men också precis som Du så kom tårar från M när han stod här i hallen när han skulle gå... oväntat. Så det är banne mig inte lätt vara någon av parterna i en sån här situation!

Denna P har verkligen snurrat till Din tillvaro. Han måste verkligen vara en mycket stor händelse i livet? Utan tvekan!

Läst Dina inlägg de sista dagarna och funderat vad som är den rätta vägen? Ingen anning för ingen av vägarna är lätt.

Tvångsgifte, ja det kanske blir resultatet efter sista tidens händelser.

Ta väl hand om Dig även om det inte är lätt just nu!!!!

Turtlan

Supergirl sa...

Jag har varit i din sits oftare än i Ms. Men det var ändå en ny upptäckt för mig att det gjorde så ont. Ingen skillnad mellan att bli dumpad.

P är the one and only för mig. så nog har han snurrat till det ordentligt för mig. Jag hoppas verkligen det håller den här gången. Ibland blir jag helt snurrig av lycka när jag tänker på att han kommit in i mitt liv igen men jag vill inte såra någon. vill inte vara lycklig på någons bekostnad.

Jag behöver semester. Det är så mkt just nu! känner mig som värsta såpan.

Anonym sa...

Förstår att det gör ont, jäklar vad det sved i mig när jag sa till Mr R ungefär samma ord som du sa till Mr Snygg.

Tog lång tid innan jag förlät mig själv, kom på mig själv med att tänka på Mr R även fast jag var tillsammans med Mr Big, be Mr R om förlåtelse i mina tankar.

Om han idag har förlåtit mig vet jag inte, vi pratar lite på msn ibland, men han har gått vidare och är t om förlovad idag!

Kram på dig!

Supergirl sa...

Liza: Jag tror jag kommer tänka på Mr snygg väldigt länge, kanske för alltid. Jag vet bara inte hur jag ska lösa det. jag grubblade länge men det fanns inget annat sätt.

Vad skönt att du och Mr R fortfarande kan ha kontakt. Jag tror dock Mr snygg hatar mig så han vill nog inte ha något med mig att göra.

Hur känns det att han är förlovad? jag skulle nog bli galet svartsjuk om Mr Snygg träffade någon annan, iaf för snart. Det är bara ego tankar jag vet det men ändå.

Anonym sa...

Ska erkänna att jag än idag tänker en del på Mr R.
Känns märkligt att han är förlovad REDAN! Så som han så sent som i aug pep om hur jag sårat honom o så förlovade han sig i december, gick väldans fort..

Supergirl sa...

Liza: Han var väl redo? Men jag förstår dig absolut det är det där mänskliga draget om att man vill ha kakan kvar och äta upp den. Det suger att man ska känna så men, men