måndag, februari 25, 2008

Sliter och drar

Jag har inte hymlat eller ens försökt dölja för någon att jag träffar P, tom större delen av min familj vet om det. Även de pojkar jag umgås med på ett mer än vänskapligt plan har jag berättat för att jag nu dejtar någon som jag satsar 100% med.

När jag berättade för Skitstöveln, verkade som han helt ärligt blev riktigt glad för min skull och tyckte jag förtjänade att träffa en bra kille. Han undrande lite försiktigt om jag skulle glömma honom nu och jag försäkrade att det inte skulle påverka vår vänskap.Vi är vänner oavsett vad som händer. Han verkade nöjd med det svaret och jag blev glad över att jag hade en sån fin vän i Skitstöveln som trots allt verkade bli glad för min skull trots att jag träffat någon annan. Naiva jag!

I natt ringde han.
- Hej gumman, får jag sova hos dig?
- Jo, det är klart du får om du behöver någonstans att sova. Du vet att du alltid kan komma hit.
(han och hans sambo bråkar ganska ofta och ibland vill han inte gå hem)
- men du vet att inget kommer hända mellan oss, fortsatte jag för att ändå vara tydlig.
- vadå för den där killen du pratade om?
-Ja, jag sa ju att jag var seriös med det här.
- Åh, fan där ser man
,säger han och så lägger vi på och jag somnar om.

Tidigt på morgonen får jag följande sms:
"Trodde aldrig du skulle säga eller göra så här mot mig. Trodde det vi hade var ett speciellt band oavsett om vi är ihop med någon eller inte. Trodde vi skulle fortsätta ha sex med varandra"

och jag blir lite paff för han tycker uppenbarligen att jag sviker honom genom att inte vilja vara enligt mig otrogen mot P. Jag försöker förklara men han är arg och besviken på mig. Försöker prata med honom senare på dagen på Msn men han vägrar att ens tilltala mig. Jag har svikit honom, valt bort honom enligt hans mening. Allt för att jag väljer att satsa på en relation som faktiskt kan utvecklas till något seriöst. Jag tror inte han är så glad för min skull längre.

I dag hörde även Mr snygg av sig.
"vill du ses någon kväll i veckan. Kram"
och jag sliter mitt hår i frustration!! Är jag verkligen så otydlig? Jag sa att jag ville ta en paus, att jag behövde tid för mig själv och det kändes som han förstod. Men jag fick fyra dagar!! Seriöst. Ska jag behöva säga att jag aldrig mer vill se honom. Att jag träffat någon ny. Förmodligen är det enda rätta, men hade någon sagt allt det jag sagt till Mr snygg och varit så tydlig med att jag inte vill träffas så hade jag förstått. Jag tvivlar inte på hans intelligens men det här börjar ju nästan bli löjligt.

Nu fattas det bara att något ex från urminnes tider hör av sig och vill ses.
Hade jag suttit här ensam och längtat efter lite mänsklig närhet, då hade ingen hört av sig.
Så är lagen.
Allt eller inget

4 kommentarer:

.perpotator sa...

han är säkert glad för din skull. mindre glad för sin egen.
och nu vet jag vad jag ska göra. inte längta alltså..
inte längta.

Anonym sa...

Tycker det låter som att Skitstöveln är lite sotis. Å ena sidan kan man vara glad för någon men sen inom sig bli ledsen/besviken. Men du har ändå sagt rakt ut till honom att du träffat någon du vill satsa på, så då får han faktiskt acceptera det tycker jag!

Ang Mr Snygg, han försöker.. o han kommer försöka igen. Förmodligen kan han inte acceptera det du sagt, fast du varit tydlig. Kanske bör du säga till honom att du träffat någon.. Även om det svider för stunden för honom att höra det, är det bäst i längden, för er båda.

kram

Anonym sa...

Jag tror att nästa att höra av sig är Byggare Bob (eller vad han nu hette här i bloggen) :-) hi hi hi.

Skitstöveln låter som en STOR egoist!

Och Mr Snygg gillar tydligen bara jakten. Kanske bäst att säga att du träffat Mr Right?

Supergirl sa...

.perpoator: Jo så är det nog. Han tyceker nog det ärg tråkigt att vi inte nkan genomföra gymnastiska övniängar tillsammans längre, men glad för att jag är glad.

Jag har försökt den där med att inte längta. Det funkade inte något vidare, men kanske för dig. Skickar en cyber kram iaf.

Liza: Han har inte så mkt val än att acceptera det. Möjligt att han är sotis oxå men det har ju hela tiden varit en tidsfråga innan jag träffar någon annan med tanke på att vi inte kan inledda något.

jag vill verkligen inte säga till Mr Snygg att jag träffat någon annan men han lämnar ju inte så mkt valt mig. Varför kan han inte bara acceptera att vi tar en paus!?

Hossan: Haha jag är djupt imponerad. Tänk att du minns Byggar Bob, det var ju en evighet sen jag nämnde honom.

Skitstöveln är förlåten, efter samtal idag. Skrivit ett inlägg om det.

Mr snygg: Ja jag vet inte riktigt vad som är grejen om det är jakten eller några djupare känslor som spökar. Jag vill nog helst inte veta för jag har gjort mitt val.