onsdag, februari 06, 2008

Tyst som i graven

Nu har det gått 11h sen jag skickade mitt sms. Jag har inte hört ett ljud. Jag vet att han kommer svara han är alldeles för god människa för att bara strunta i det men att det tar så lång tid är knappast ett gott tecken. Å andra sidan är ju inte loppet kört än han har ju inte sagt nej än. Han funderar förmodligen. Sitter där på sin kammare och funderar på om jag kan vara värd en andra chans. Avgör om jag ska vara den lyckligaste eller olyckligaste människan på jorden, och jag väntar på domen.

Jag funderade på en sak i dag. Hade jag varit kille hade jag lätt kunnat skicka blommor, skickat tio sms i timmen med kärleksförklaringar och gud vet vad och det hade kallas uppvaktning och setts som charmigt men om en tjej gör samma sak då ger det en bismak av desperation och psykfall. Är det så att vi fortfarande 2008 när det kommer till uppvaktning tvingas in i rollen som det passiva könet? Jag vill slå på stora djungeltrumman och uppvakta enligt konstens alla regler men istället hänvisas jag till ett sms. "har du lust att hitta på något till helgen?"
Det känns ju sådär i relation till vad jag känner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätter att hålla tummarna för dig! Det KAN ju faktiskt vara så att han inte sett sms:et ännu.

catnap sa...

Ojoj, här var det känsloladdat!
Har helt missat det här med P. Ska bli spännande att läsa bakåt i din blogg!
Hoppas det går bra!!

Suntui sa...

Alltså, jag fick lära mig så sent som igår att tjejer får uppvakta och fria på skottår. Är det skottår i år eller måste vi vänta på jämställdheten några år?

Vilken kultur man lever i, var fjärde år får vi göra som män när det är intresserade utan att framstå som desperata nuckor.

Turtlan sa...

Men vad fan... ( ursäkta ) säger jag!
Vad är detta. Man kan undra mycket!
Har han fått stora nojjan o velar vad svara eller jäklas han med Dig?

Jag skulle bli knäpp värre jag med!

Det hör väl till vett svara! Men han har väl tappat mobilen....? Hö hö...

Karlar är som toaletter, endera är de upptagna eller så är de fulla med skit.....

Stämmer?

Turtlan

Supergirl sa...

Choas: Tack gumman, det betyder mkt för mig att jag inte är ensam om att hålla tummarna för nu behöver jag hjälp för mina egna tummar har fått kramp.

Att han inte sett smset kunde vara troligt i morse men inte nu längre =(

Catnap: Så du lever än =)
Jag här har det hänt grejer medan du var borta. Hjäp till att hålla tummarna är du snäll =)

Suntui: Det är faktiskt värre än sa. Vi tjejer får bara fria på skottdagen. Inte ens var fjärde år får vi utan en dag var fjärde år! Vilket ger mig några veckor på mig.

Turtelgirl: Jag håller med Vad FAN (man får svära på min blogg)

Jag vet inte. Jag har inget svar alls som du säkert märkt.

Men han är inte skit jag har bättre smak än att falla för en skit. Han velar nog bara och plågar mig medan