onsdag, februari 20, 2008

Avslut och tankar

Så här sitter jag, invirad i min filt med datorn i knät. Jag hade kunnat ligga skeden. Haft två starka manshänder runt mig som värmer mig. Mjuka läppar som pussar på mig, men istället sitter jag här helt ensam och frusen.

Jag har gjort slut med Mr snygg (igen.) Den här gången förstod han. Blev inte arg slängde inte på luren ingenting han bara förstod sa okej och sen var det tyst och jag hoppades nästan han skulle ringa upp och skälla ut mig eller ringa och säga att jag inte fick lämna honom men han sa inget gjorde inget och här sitter jag och saknar honom så det gör ont i kroppen, åtminstone tror jag att jag gör det men jag vet inte riktigt. Jag vet ingenting längre. Tänk om jag valt fel? För om P nu var så rätt skulle jag då tycka det var så tomt utan Mr snygg?

Jag satsar allt på P.
P som inte hör av sig.
P som tar en evighet på sig för att svara på ett enkelt sms.
P som jag framför allt inte litar på.
Han högg mig i ryggen, dumpade, lämnade mig utan att se sig om och även fast jag vill förlåta och glömma det så kan jag inte riktigt. Jag kan inte ge honom mitt förtroende igen när han inte visar sig värdig det.
Hur ska jag kunna inledda ett förhållande med någon jag inte litar på, någon jag tror kommer hugga mig i ryggen så fort jag slappnar av? Hur ska jag kunna älska någon som trots att han säger att det känns bra med mig inte känns trovärdig alls. Han har sagt och gjort allt det där förut. Sagt betydligt mer och sen bara lämnat mig. Jag kan inte förlåta och jag kan inte känna tillit, inte om han inte ber mig om det och han ber inte. Han hör inte ens av sig och det bådar inte gott. Så jag tänker att den här gången ska jag hugga honom. Jag ska lämna honom innan han hinner lämna honom, men jag vet att jag inte kommer göra det. Men en del av mig vill det så gärna men helst av allt vill jag att han ska förklara vad som hände sist, be om min förlåtelse. Men det är bara tyst. Tystnad och kylla överallt.

Jag hade kunnat ligga skeden ikväll, men istället sitter jag och väntar på att min telefon skall vibrera. Det kommer sluta som det alltid gör jag kommer vara den eviga singeln jag fötts till att vara. Jag har avverkat en nu väntar jag bara på att den andra ska avverka mig.
Balans.
Jag är inte dum. Jag vet att det kommer hända men jag vill veta att jag gav mig och P en ärlig chans och mer seriös och ärligt än så här kan det inte bli, inte från min sida. Så jag lämnar han som tycker om mig för någon jag tycker om. Jag sitter ensam och väntar på ett sms och jag känner mig som en idiot, men jag vet iaf om vad jag är.

6 kommentarer:

.perpotator sa...

man kan få känna sorg och lycka samtidigt tycker jag.

Anonym sa...

Det är svårt när tilliten inte finns där. Att inleda något med en person man inte litar på, vet inte hur jag skulle kunna klara av det. Att bygga upp tilliten i ett förhållande om den raserats, bara det är tungt!

Har inget direkt råd att ge... men jag skickar en kram!

Suntui sa...

Det du gjort är värt applåder. Du har självrespekt nog för att inte bara behålla någon för att han tycker om dig. Det är såna beslut som du nu tagit som gör att oavsett hur det slutar så kan du se dig själv i spegeln i slutet av dagen.

Som min kompis M alltid säger, ingen minns en fegis.

Kram!

Supergirl sa...

.perpotator: Jo, visst kan man det, men det förstör lyckan lite. Nu är jag mest ledsen dock. Men hoppet finns kvar. Jag lever på det.

Liza: Det är jätte svårt. Jag hade ju aldrig nojat så som jag gör nu om det inte var för att han sårat mig innan. Jag tror att det löser sig om vi bara pratar ordentligt med varandra.

Suntui: Jag känner mig inte riktigt värd applåder. Men rätt kanske inte alltid är lätt. Jag är nog inte det minsta fegis faktiskt. Jag tycker jag har bevisat det genom hela den här såpan som pågår i mitt liv just nu, så det är väl en tröst att ni kommer minnas mig =)

Anonym sa...

Åh, vilken jobbig sits du hamnat i =(
Men jag tror nog ändå att du gjort rätt som dumpat Mr snygg. Du är nog mest ledsen nu över att P inte hört av sig. Men det kommer han att göra.

Supergirl sa...

latja: Jag vet!! suck

Jag hoppas jag gjort rätt, men jag tror det.

Jag hoppas du har rätt om P för jag har fortfarande inte hört något, men hör av sig gör han om än för att dumpa mig