fredag, februari 15, 2008

Klant

Lärdomar från igår.

Kinesiskt drama på 2.40h är inte ett bra val av film för en dejt. P somnade efter ca 20 min. Väckte honom lagom till att se paret i filmen hade ordentligt ocensurerat sex för att uttrycka sig milt. Var ska jag titta nu? Båda satt lite smått generad och höll handen lite försiktigt.

Den andra lärdomen lyder enligt följande:
Om man har planerat att bjuda hem någon på en kopp te. Är det väldigt bra att faktiskt ha med sig sina hemma nycklar och inte ha kvar dem på jobbet. Det var ganska pinsamt att behöva erkänna detta faktum för P när han erbjöd sig att köra mig hem.

- Ska jag köra dig hem?
- nej, det behövs inte.
- Men klockan är mkt och det är inga problem alls.
- nä, men... men jag ska inte hem
P ser väldigt frågande på mig. Var ska jag ta vägen vid midnatt en vardagskväll, låter inte så bra att jag inte ska hem.
Så det var bara att förklara att nycklarna låg på jobbet och jag skulle sova hos systern utan att det lät som ett dåligt försök att få honom att erbjuda sig att sova hos honom. Det gick bra han erbjöd mig inte att sova hos honom.

Så trots att det inte riktigt gick som jag planerat så är jag så sjukt nöjd. Jag fick hålla handen, begär inte så mkt mer. Nu är det en plågsam längtan som tar över min kropp i väntan på nästan gång.
Ska träffa honom imorgon igen och räknar timmarna.
Tiden går så extremt väldigt sakta.

3 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: förlåt, med du får en verkligen att vilja börja dejta igen - synd bara att ni inte blev inspirerade av filmens mer intima scener...lovely!

Turtlan sa...

Det är nog väldigt bra att det går lite sakta! Brukar vara det bästa!

Å Du, det lät verkligen som en dålig ursäkt ev sova över hos honom *L*

....väntar på fortsättningen!

Turtlan

Supergirl sa...

DMH: Haha var du ironisk nu eller?

Vi behöver ingen inspiration, den finns verkligen där iaf =p

Turtlegirl: Jag vet att det är bra om det går sakt men det är svårt att ta det lugnt. Nu var det en timme sedan jag såg honom och jag saknar honom redan.

Finns inget förnuft, bara längtan