tisdag, februari 12, 2008

Förändringens vind blåser omkull mig.

Det känns som hela mitt liv kastats om totalt i en enda röra den senaste tiden. Det är utmattade och jag känner mig helt slut i varje cm av min kropp och det är bara en tidsfråga innan jag sätter mig i ett hörn och börjar gråta av utmattning. Frågan är om det är speciellt många som skulle klara av det tempo mitt liv går i just nu, men jag har inte mkt val det är bara att härda ut och vänta in lugnet som kommer efter stormen.

Förändringar är inte heller helt av ondo och det verkar som att saker och ting faktiskt kan sluta bättre än jag vågat hoppas på. På torsdag ska jag träffa P. Bara att ha en riktig dejt på alla hjärtansdag med just den person som jag helst av allt vill tillbringa den med känns som en dröm som går i uppfyllelse. P, han som jag drömt om så läng och aldrig trott jag skulle få en chans med igen. Och jag vet och tycker egentligen att alla hjärtans dag är det löjligaste som finns men jag kan inte förneka att jag tycker det är romantiskt.

På jobbet går det också riktigt bra och efter ett möte med min chef ser det ut som att jag får min tjänst med en mkt högre lön än jag vågat hoppas på. För lite mer än ett år sedan hade jag inte råd med att äta mig mätt. Jag har varit så fattig att jag förtvivlat letat efter en kronor. Nu kommer vara en av de bäst betalda på hela företaget med min tjänst. Kanske är det tom så att jag gör ett bra jobb även fast jag fortfarande mest tycker jag sitter och låtsas ha koll eller så är det mina korta kjolar som ger det välbehövliga extra tillskottet i plånboken. Jag kommer gå runt varje månad och tom kunna unna mig saker. De första att göra blir att skaffa mig fadder barn och anmäla tv innehav.

Två enormt bra saker som händer på en vecka. Gud måste ha blandat ihop mig med någon annan. Jag är ju tjejen allt går fel för. Allt vore underbart och perfekt om det inte vore för den bittra bismaken hela historien med Mr snygg lämnat efter sig. Men ikväll ska jag försöka att koncentrera mig på att vara lycklig och hoppas att allt faktiskt slår in. Det vore så skönt som omväxling om saker faktiskt gick som jag ville.



The Smiths Please please please let me get what I want
The Smiths som för övrigt är världens bästa grupp och Morrissey är min Gud. Allt han tar vid blir guld. Om P är killen som kan få mig att vilja skaffa barn så är Morrissey killen jag skulle byta kön för =)

3 kommentarer:

Suntui sa...

Du förtjänar flyt och lycka!

Turtlan sa...

Jag tror ju lite på detta med Ying & Yang. Min variant på det i alla fall. Har det varit rejält pissigt ett tag så kommer något bättre. Hoppas det är så ang torsdagen för Dig!
Det låter ju inte bra att det snurrar så i Ditt liv just nu så det måste komma till någon slags "konsensus".

Håller tummarna!

Turtlan

Å vad kul ang jobbet också! Grattis!!!!

Supergirl sa...

Suntui: Det gäller även dig, och faktiskt de allra flesta människorna

Turtelgirl: Det har väl inte varit så dåligt senaste tiden men ordentligt pissigt innan så det vore verkligen skönt om det gick vägen.

och det här med jobbet känns grymt bra. Men inget är klart än. Allt kan fortfarande skita sig.

Tack för att du håller tummarna!