söndag, februari 10, 2008

Feg!

Det är bara att acceptera att en av mina mindre charmiga karaktärsdrag är att jag i vissa situationer är feg.

Mr Snygg ringde i morse. Han ville att vi skulle hitta på något idag och jag förklarade att jag var tvungen att jobba och att jag nog höll på att bli sjuk och sen skulle jag städa också. Allt var sant men det var mest ett försök att slingra sig undan. Nu har Mr snygg fått nog av att vänta på att det skall passa mig att träffa honom och han räds inte att vara för på eller att svälja en ev stolthet. Jag tycker det är charmigt och attraktivt- i normala fall, men nu vill jag bara vara själv. Trots ihärdigt försök till slingrande så slutade det med att han ska komma hit ikväll och laga middag åt mig. Jag erkänner det låter jätte trevligt men så finns P, underbara P som jag vill vara perfekt inför och att låta någon annan komma hit ikväll är inte perfekt.

Jag har försökt intala mig själv att jag inte gör något fel. Att allt jag och P gjort är att vi ätit middag. Vi är inte ett par och alltså kan jag inte vara otrogen.
Det går åt helvete för jag tror inte på det själv.
Jag försöker med ilska istället, att ingen fått mig att gråta så som P fått. Men inte heller det hjälper, för det är inte olagligt att inte bli kär i mig och det är det enda han gjort sig skyldig till. Jag vill ringa Mr Snygg, men jag klara inte av att såra honom. Det går inte. Jag får svettattacker och ett nervöst sammanbrott varje gång jag håller i telefonen.
Jag är så äcklad av mig själv för att jag är så feg.
Jag är arg på P för att han är sjuk den här helgen.
Jag är arg på honom för att han inte bara kan säga att han vill satsa på oss och inte låta mig sväva i denna ovisshet och jag är arg på Mr snygg för att han längtar efter mig och vägrar förstå att jag försöker undvika honom och han inte godtar ett nej.
Men mest av allt är jag arg på mig själv för jag är feg.
För att jag inte vågar såra någon och istället sårar alla inblandade.
It sucks to be me just nu. Lyxproblem eller inte.
Varför måste allt hända på en gång?

Hjälp mig någon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bäst är nog trots allt att ringa Mr Snygg, säg att du blivit magsjuk och kräker och att du absolut inte orkar med något besök och bara tanken på middag....
Taskigt att ljuga, men ännu värre om han kommer och det händer mer än middag innan du vet vart du står i förhållande till P.
Ja, det är väl hur jag ser på saken.
Skulle inte vilja vara dig just nu. Knivig situation, men den blir värre om du gör något som du ångrar även om du INTE är otrogen mot någon i nuläget.
Inte mycket till hjälp men ett litet försök i alla fall.
Hoppas att allt går bra och att INGEN blir sårad.

Anonym sa...

Känns som att den största haken är det du skrev sist.. att du inte vill släppa Mr Snygg ifall det skiter sig med P.
Om det fortfarande är aktuellt måste du nog spela korten rätt så han finns kvar som en tröst om det går åt pipsvängen med P. Hoppas du ändå får en bra kväll och att han sover hemma så du slipper dessa tankar med =)

Anonym sa...

Även om man inte är ihop med någon kan man få känslan av att man är otrogen, det handlar om vem man har i sitt hjärta.

Jag vet vilken sits du sitter i, men vill ändå råda dig att säga som det är till Mr Snygg. Ställ dig själv frågorna: Älskar jag honom? Kan jag tänka mig att leva med honom? Vakna upp med honom varje morgon och tillbringa dagarna tillsammans?

Min mamma ställde mig frågan: Vill du ha det såhär i 30 år framåt?
Den frågan resulterade i att jag tog tag i mitt äktenskap och skilde mig! Bara en liten parantes ;)

Supergirl sa...

Tack för era kloka råd och tankar. Jag är inte tillräckligt vaken i huvudet för att svara på dem. Men verkligen tack!