lördag, februari 23, 2008

Oväntat bakslag?

Mobilen pep till med ett sms från P.

"Känner mig väldigt trött och sliten idag. Tror jag måste sova ut lite. Är det okej om vi träffas en annan dag?"

Din idiot sa jag högt. Vad tror du att du är?! Massa negativ energi bubblade över i min kropp. Lägger mig i fosterställning i sängen och tänkte tjurigt att jag tänker verkligen inte svara på ditt sms. Du kan gott få undra om jag vill träffa dig igen!

5 min senare skriver jag

" Det var tråkigt att höra, hade sett fram emot att träffa dig idag. Kanske imorgon?"

Jag var smärtsamt medveten om att det var emot reglerna att skriva så. Men jag har ett mission. Frågor jag måste få svar på och jag har väntat tillräckligt länge.

Han svarade
"jo, vi kan ju höras imorgon?"

Ilskan bubblade inom mig. Jag måste göra något åt all energi som samlats inom mig som kommer kväva mig. Kan inte stanna inne en sekund längre.

På några minuter stod jag utanför dörren klädd i träningskläder som är en sådan sorglig uppenbarelse att barnen i afrika hade tyckt synd om mig i mina en gång svarta byxor som numera är grådaskiga utan någon som helst passform och min två storlekar för stora marinblåa huvtröja med stora klorin fläckar på magen.
Jag bryr mig inte det minsta, jag måste bara få tbx möjligheten att andas. Jag springer. Fort, fort och stannade inte förrän jag kom ner till vattnet där jag lägger mig ner på en klippa tittades rakt upp på den klarblå himlen.
Försöker anstränga mig för att inte tänka negativa tankar. Han har inte dumpat mig än. Han kanske visst vill ses imorgon. Jag tror inte riktigt på mig själv men jag försöker verkligen. Försöker att inte ta ut sorgen i förskott. Inte sugas ner i det svart hållet av negativa tankar och sorg.
Efter en stund reser jag mig upp och springer tbx. Det känns skönt, befriande och ångestdämpande. Att jag inte kommit på det här tidigare. Känner mig stolt över att jag gjort något konstruktivt av all energi istället för att ligga hemma och tycka synd om mig själv. Supergirl springer inte, inte ens till bussen, men det är en tillfredsställelse i det faktum att man faktiskt kan överraska sig själv positivt och kanske vill P faktiskt träffa mig imorgon.

8 kommentarer:

Anonym sa...

himmel och helvete, toppar och dalar.. dessa skrangliga berg och dalbanor är påfrestande. Bra att du var ute och sprang. Kan faktiskt hjälpa (lite iaf) att man är utmattad i kroppen.
Sköt om dig!

Anonym sa...

Motion är bra tycker jag när det blir sådär, när man mår dåligt och behöver få ur sig en massa negativ energi.

Har varit i den där sitsen också när jag dejtade Mr R. Han ringde mig en kväll, ville ses dagen efter. Han skulle komma till mig, jag skulle laga middag och stod i som bara den med allt inför den på lördagen då han sms:ade o sa att han inte trodde han orkade komma. Han var trött efter en utekväll på fredagen.

Ska inte gå in på allt jag tänkte om honom då, men jag tror du förstår ;)

Förstår inte varför P gör så mot dig! Och om han nu ville träffas varför säger han då att ni kan HÖRAS dagen efter. Hm... får tyvärr inga bra vibbar av honom... Men jag tycker inte att du gick emot reglerna när du frågade om ni skulle ses dagen efter. Varför ska inte du kunna fråga det?

Låt inte för mycket vara på hans villkor, det är mitt råd!

kramar

Maalin sa...

Känner igen mig i det där, att man absolut inte tänker svara på det där "jävla" smset, men så gör man det i alla fall. Idag borde jag ha gjort som du, tagit mig utanför dörren. Istället låg jag hemma på golvet och tyckte synd om mig själv, känns inte speciellt bra nu faktsiskt.

Citykillen sa...

Jag känner givetvis också igen mig. Tillräckligt mycket för att rekommendera dig att skita i den här killen. Även fast det känns jobbigt nu så kommer det definitivt löna sig i längden.

jag träffade en tjej under en längre tid som efter någon månad började bli konstig och mindre talför. Svaren på sms:en blev märkligare och ibland uteblev de totalt. Jag kände redan då att det var på väg att gå åt helvete men istället fortsatte jag att ligga på och det slutade med att jag skällde ut henne efter noter. Allt blev katastrof och jag blev syndabocken i det hela. Den som förlorade och som skulle skämmas på något sätt.

Så FUCK MR P!!!

Anonym sa...

Usch vad jobbigt!
Men ÄR P en så himla fin kille när han behandlar dig så här?
Jag tycker FORTFARANDE att män är svåra att förstå! (fast eg är inte vi (kvinnor) så lätta att förstå heller...)
Håller ändå tummarna för dig, vill att du ska ha det bra.

Supergirl sa...

Latja: Ja, nog är det humörsvägningar av högsta graden här i Superlandet. Lite lätt jobbigt skulle man kunna säga att det är.

Liza:Jag tycker det är så sjukt respektlöst att avboka en dejt samma dag. Det visar verkligen att man inte har någon respekt för folks tid, men, men en gång är ingen gång.

Jag vet ju inte riktigt vad grejen är med P, men som sagt det låter ju inte så lovande att vill höras idag och inte bara boka in att ses idag istället. Jag kände väl att jag kanske var för på genom att fråga om vi kunde ses idag istället, när det egentligen borde vara han som föreslog det.
Jag behöver bara en dejt till, sen kommer detta bli ett jämlikt förhållande om det nu blir ett förhållande.

Maalin:Det är bra att försöka gör något av sin energi. Kanske inte nödvändigtvis något så hurtigt som att gå ut och springa men försöka göra något man mår bra av. Men ibland får man faktiskt tycka att det är mest synd om en i hela världen och inte göra något vettigt åt det.

Citykillen: Jag börjar komma in på samma spår, men jag måste iaf träffa honom en gång till. Så här mkt överseende har jag nästan aldrig för någon kille.

Ang den där tjejen så känns det inte som någon större förlust. Ingen ska ta skit!!

Hossan: Jag är nog kvar i den P jag kände förra omgången. Han var en fin kille, men saker och ting kanske ändras. Jag vet inte.

Människor är svåra att förstå sig på och jag har gett upp hoppet om att någonsin lyckas

Tack, det löser sig nog. Allt blir bra tillslut...hoppas jag

Anonym sa...

En till sak jag kom på angående detta. Han var ju bara trött.. sova ut hade han väl kunnat göra på morgonen, vila under dagen eller nåt sånt och sen träffat dig framåt kvällen.

En sak om man blir sjuk, men ställa in en träff för att man är trött...nej, det agrumentet är inte godtagbart enligt mig!

Supergirl sa...

Liza: Det är lite speciellt med P och hans jobbsituation, men han jobbar väldigt tidigt mor morgnarna även på helgerna. Annars hade jag inte alls förstått, men jag hade ifs varit nöjd med om han kom hit och sov men det kanske inte är så kul för honom.