måndag, september 01, 2008

Status Mr Dryg

Det var klokt av oss att träffas innan jag åkte iväg. För även om det bara gått en vecka lite drygt så känns han lite avlägsen. Jag vill inte att det ska kännas så, jag vill att han ska kännas nära.

Innan jag åkte smsade vi.
Han skrev: Försök se till att du inte blir på smällen med någon turk medan du är borta.
Jag svarade: Jag lovar att inte inte para mig med någon annan medan jag är borta, om du lovar detsamma.
Han svarade: Jag ska göra mitt bästa.

Jag vet inte om jag tolkade det rätt när jag tolkade det som att det inte riktigt var okej att någon av oss rörde någon annan.

Dagarna gick därborta. Vi hördes vid något tillfälle och kollade av hur vi hade det. En natt satt jag vid havet och tänkte på honom och messade honom.
"Sitter vi havet och önskar du var här med mig" Kanske var det inte så mkt att svara på, för inget svar kom. Och resten av semestern passerade utan att vi hördes något mer. Jag lugnade mina nerver med att han kanske inte vill störa, låta mig ha min semester ifred. Men i samma sekund jag kom hem skulle han höra av sig. Nu har nästan två dygn passerat och jag har inte hört något. Jag skickade därför ett mess för två timmar sedan som jag fortfarande inte fått svar på. Kanske tar det slut här, kanske inte. Men jag hoppas för allt jag är värd att detta inte är slutet.
Men den här gråzonen och myrstegen tröttar ut mig.
Jag vill vara säker, på honom, hans känslor.
För mina känslor är jag väldigt säker på.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp vad jag känner igen mig, vad skönt det är att veta att det inte bara är jag som känner sådär. Du skriver så himla bra, jag blir glad när det dyker upp något nytt från dig i RSS-läsaren.

Anonym sa...

Han e defeneivt slap när det gäller sms.
Han verkar säga ungefär samma saker som jag brukar göra och som alltid misstolkas.

Fast jag gör sånt av oerfarenhet då och menar inget illa och jag hoppas att det e något liknande för honom för hans skull ;-)

/Nova

Anonym sa...

Han jobbar väl... Hinner tydligen inte med ett litet sms ens (även om jag tycker att DET är obegripligt)
Väldigt stressande att behöva gå och vänta och skicka nya sms som förblir obesvarade - och sen plötsligt efter alltför lång tid kommer svar och allt är som det ska.

Anonym sa...

Välkommen hem babe :) Läs inte in för mkt i ett uteblivet sms, vi karlar är konstiga ibland bara utan att mena något mer med det.

Anonym sa...

Tur du har en Ceasar som backar upp Mr. Dryg annars skulle nog alla ropa unisont "dumpa honom".

Men som sagt, killar och sms, eller snarare uteblivna sms......

Lycka till tjejen!

Anonym sa...

Det här kunde varit jag.. säkert de flesta tjejer jag känner.. du har iallafall gjort det du kan. du har hört av dig, visat ditt intresse, nu kan du inte göra mer... hoppar han inte på det här tåget har han visat vad han står.. och då är han en idot, som så många andra karlar som drar igång något som de inte kan avsluta eller vågar fortsätta. MEN det har bara gått några timmar. har lite is i magen.. kram

Supergirl sa...

Carin H: Vad söt du är!! Det är sådana kommentarer som gör att jag tar mig tid att skriva =)
Tack!

Nova: Det är bara ibland han är slapp, andra gånger får jag svar inom 5 min, det är därför jag får stora nojan när det tar mer än 1h.

Hossan: oh ja, nog jobbar han alltid. Det är det enda han gör =(

Caesar: Tack hjärtat!
Jo tack, jag har märkt att ni inte alltid är helt logiska =)

Lattegirl: Jag visst är det tur att jag har honom, och er andra oxå. bra att få se en annan vinkel på saker och ting.

Men dumpa honom är jag inte ens i närheten av att göra. Gillar honom på tok för mkt.

SITC: Jag tror han är karl nog att avsluta saker och ting. Han har ryggrad och det är en av de sakerna som jag tycker är så grymt charmiga med honom. Is i magen är dock något jag behöver träna på. Jag fick ju svar tillslut =)