lördag, september 13, 2008

Grått

För några veckor sedan ringde en gammal fling.
Killen från lekparken om någon av er minns.
Jag satt illa till och sa jag ringer upp dig sen.
Sen blev aldrig av för hela samtalet försvann från mitt medvetande.
Ikväll ringde han och sa att han väntat och väntat på att jag skulle höra av mig.
Kan du inte ringa någon gång när du är inne i stan så kan vi ta och ses.

Och det är här det blir svårt. Ska jag utgå ifrån att han vill ses som i en dejt?
Det känns bara divigt.
Men någonstans kan jag kanske gissa att det är en dejt han vill åt.
Och det hade varit intressant om inte...

Men Rödluvans kompis då.
Han som jag träffade på förra helgens fest som undrade om jag ville gå på teater någon kväll. Världens bästa kille säger Rödluvan att det är, och det tror jag säkert.
Är det en dejt?
Det hade oxå varit intressant om inte...

Och vad ska jag säga.
Pojkvän har jag ju inte, men jag dejtar någon.
och innan man befäster relationen, känner sig tillräckligt trygg i den så är allt bara grått.
Jag hatar grått.
Men jag gillar Mr Dryg.
Och han gillar mig.

Men vad skulle han säga om någon lite intressant tjej ringde och ville ses?
Det vet jag inte
Och det är det som är jobbigt
Grått.
Där det inte riktigt finns rätt eller fel
Och jag önskar att inte frestelsen fanns överallt
samtidigt som den inte gör det
för jag vet vem jag vill ha
Jag önskar bara att jag visste att han kände på samma sätt
då skulle det inte vara grått längre
utan bara vitt.
eller kanske rosa.
Rosa små moln

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha tålamod så skall du nog se att du får din mr dryg.
Och relationer som byggs under lång tid e dom som håller längst men sluta inte och träffa nya mäniskor för det.

Håller tummarna för att donna känslor snart blir besvarade utan tvekan.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Jag har så extremt mkt tålamod att jag nästan idiot förklarar mig själv snart.

Jag hoppas oxå jag får mer klarhet snart och åt det positiva hållet