onsdag, september 17, 2008

Risk för missförstånd

Så ringde han.
Rödluvans kompis, han från festen förra helgen.
Jag hade hoppats att han inte skulle, men jag visste nog att det bara var en fråga om tid.

Vi pratade lite och jag hoppades han inte skulle våga fråga.
Men han vågade.
- Jag har inte hittat någon bra teater som vi kan se, men det går en bra fotouställning som vi kan se istället.
- Jaha, ok.

- Ja, för annars finns ju risken att det bara rinner ut i sanden. Kan du lördag eller söndag?

- Ehh, söndag är helt kört så lördag antar jag.


Åhh vad jag hoppas att det inte är en dejt, snälla låt det inte vara en dejt. Men jag hade inte hjärta att fråga. Jag är en fegis!

11 kommentarer:

Yrsa sa...

Oj! DU är så poppis!
Shit...
Hur oemotståndelig är du egentligen....? :-O.

Fråga inte utan gå dit och bete dig som att du är ute med en kompis bara =).

Supergirl sa...

Yrsa: Om man är oemotståndlig för alla utom den man vill vara det för så är det inget värt.

Jag lovar du skulle bli förvånad om du såg mig, ser inte alls ut som man "ska"

Jo, jag är inne på samma linje. Spela dum är alltid bra.

Anonym sa...

Äh det e inte utsidan som räknas det e insidan.
Gammal klyscha men det e de enda som e värt att leva efter.

Men dom flesta fastnar för utsidan men stannar för insidan.

Och spela dum e väl inte bra utan gå bara ut med honom och var dig själv utan att uppmuntra honom och skulle han få för sig något så säg bara som det är.

Ärlighet varar ju längst säger dom
inte för att jag tycker det stämmer in alla gånger då men för det mesta

/Nova

Yrsa sa...

När jag pratar om oemotståndelig så avsåg inte jag "bara" ytan...
För att förtydliga =).

Jag tror du får trevligt SG!

Anonym sa...

men varför trasslar du in dig med så många killar? kan du inte bara bestämma dig för en och sen satsa på honom? det är väl bara att säga "tyävrr jag är upptagen", om man inte har lust.

jag menar det inte som kritik, jag har lite samma tendenser själv. men jag vet bara att när det blir sådär, att jag känner mig jättepoppis och träffar tusen killar på samma gång slutar det nästan alltid med att jag står där ensam kvar i slutändan ändå.

Anonym sa...

Klart du inte kan gå dit och hoppas att det inte är något mer än en "vän-dejt" Uppenbarligen vill du inte träffa killen om det är för en dejt eftersom du är känslomässigt bortlovad eller vad jag ska kalla det. Dumt att inte bara säga det. Ni kvinnor tror alltid att vi ska förstå vinkar ni kommer med. När ska ni inse att vi inte alls förstår era vinkar och klarspråk är det spårket vi förstår.

Precis som Nova säger ärlighet varar längst och visst kanske ärligheten gör ont men det gör inte ont lika länge som när man får veta att någon inte vart helt ärlig.

Turtlan sa...

För mig låter det helt ok att två vuxna människor kan träffas utan att det behöver innebära att det är en dejt!

Så träffa honom Du!
Så tycker jag!

Ha så KUL!

Supergirl sa...

Nova: Självklart är det insidan som vinner i det långa loppet, men utan attraktion finns inget att bygga på.

Spela dum, var kanske inte det smidigaste ordvalet. Var inte riktigt det jag menade.

Yrsa: Vadå, tycker du jag är ful!! =)

Anonym: Alltså jag har bestämmt mig. Det är bara Mr Dryg jag vill ha. Jag vill verkligen satsa på det här.
Problemet här är ju att jag inte är helt 100 på att han ser det som en dejt och då blir det ju fel om jag säger att jag är upptagen.

Fredrik: Jag tänker utgå ifrån att det bara är en vän-dejt. För precis som du säger, hade varit en dejt så hade jag sagt blankt nej.
Men jag vet inte hur jag skulle gjort det annorlunda. Tänk att du träffar en tjej och tycker hon verkar trevlig och vill lära känna henne som vän mer. Utan att ha en tanke på dejt så ringer du och frågar om hon vill ta en fika var på hon svarar du jag träffar någon. Kan bli lite fel, eller?
När du inte ens tänkt träffa henne på det sättet.

Jag får väl säga det i något bra sammanhang på lördag.

Turtelgirl: Ja, jag vet ju vad jag står, så det ska nog gå bra. Kanske är han inte alls intresserad.

Yrsa sa...

SG: NEJ! Jag vet ju inte ens hur du ser ut *S*.
Menade mest att det är en kombination...av insida o utsida.
OCh jag tror du är dölöcker :-D.

Anonym sa...

Jag tror alla e döläckra på ett eller annat sätt för någon.

Och jag vet att SG e döläcker utan att se henne :)

Och tror nog att alla som läser här e det oxå.

/Nova

Supergirl sa...

Yrsa: Nu börjar det likna något =)

Nova: Fin inställning du har =)