tisdag, september 16, 2008

Lika barn..

Samtal med Mr Dryg för några veckor sedan om förhållanden:

- Jag har satt mig i bilen och kört och krockat 100 gånger. Varför ska jag sätta mig i bilen den 101 gången? Jag kommer bara krocka igen.

- Du kan inte säga så, Kanske är jag inte som det andra du träffat.


- Det säger alla, och när du säger att du inte är som andra så bevisar du bara att du är det. Det blir en varningsklocka för mig. Det bevisar bara att du är lika svekfull som alla de andra brudarna.


Så vi är två brända själar som försöker. Jag stångar mig blodig för att visa mig "värdig" Försöker visa att jag går och lita på, att jag inte tänker såra, och han kryper in under sin sten, men kan ändå inte hålla sig undan. Och någonstans är jag fortfarande kvar under luppen och blir granskad.
Ska han våga sätta sig i bilen med mig?
Ska jag våga sätta mig där bredvid honom i så fall?



When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just watch you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm e det säker på att det är Mr Dryg du talar om och inte mig?!

Resonerar själv sådära fast för både tjejer och killar.

/Nova

Yrsa sa...

Förstår både dig och honom.
Det gäller att våga.
Att göra en känslomässig satsning och investering.
Du vet inte vad som väntar bakom krönet. Även om backen upp känns tung och slitande så kanske utsikten där uppe är slående och vägen ner leder dig hem och får det att kittla i magen.

Rädslor är effektiva från att ge oss det vi verkligen vill ha. De försöker skydda oss men håller oss bara ifrån att bli det vi verkligen är.

Ge honom övertygelse.

*kram*

Anonym sa...

Man måste våga för att kunna vinna. Det är ju en gammal klyscha men den stämmer lik väl för det.
Ni är båda ärliga med er rädsla och kanske har ni hittat just den personen som övertygar er om att det är ok att släppa någon nära inpå igen =)
Håller tummarna!!

Anonym sa...

Ibland måste man vara lite crazy och köra bil både utan airbag och bälte....

Kram

Supergirl sa...

Nova: Ja, jag är faktiskt helt 100 på att ni inte är samma person, haha!

Yrsa: Jag vågar faktiskt, mest för han inte vågar tror jag. Jag tror verkligen på det här.

Jag gör mitt allra bästa för att ge övertygelse, jag tror jag lyckas bra. Men än är jag inte frame. Men jag ska kämpa vidare. För han är värd att kämpa för.

Latja: Ja det är så otroligt skönt att lägga bort fasaderna och vara ärlig med sin räddsla och det gör att han växer i mina ögon.
Jag håller oxå tummarna!!

Lattegirl: Bra sagt. Jag ska hälsa det =)