torsdag, september 18, 2008

Vuxet

"Med risk för att göra bort mig, känner jag ändå att jag måste klargöra en sak ang lördag. Jag träffar någon nu. Det är jättenytt men som du säkert förstår så kan jag inte ses på lördag om du hade tänkt dig det som någon slags dejt. Men om det bara var som vänner följer jag gärna med. Jag hoppas du inte tar illa upp. Kram"


Jag valde det jag hoppas är det rätta. Övertydlig kanske, men bättre än att kanske såra och förvirra.

Under de nästan två timmarna som gick innan jag fick svar kom jag fram till att det fanns två tänkbara allternativ.

Svarsalternativ 1:
Hahahahahaha seriöst trodde du att jag var intresserad. Du är verkligen inte min typ, kanske om jag var blind och döv. Kanske då.

Svarsalternativ 2:
Din svekfulla jäkla bitch, kom du på det nu! Måtte du brinna i helvetet för alltid för att du vilseleder män på det här sättet.

Tack och lov fick jag följande svar istället:
"Du gör inte bort dig. Jag tycker det är bra att veta. kul! Hursom är min plan med lördagen inget annat än att ha trevligt. Kram"

Nu har jag väl åndå ryggen fri, från alla håll?
Det är lite synd att inte Mr dryg vet hur trogen jag är honom, då kanske han skulle ringa.

15 kommentarer:

Suntui sa...

Det är bra om du gjorde det för att du inte är intresserad av snubben oavsett mr Drygs varande eller icke varande.

Men jag måste ändå säga att jag inte alls tror på mr Dryg. Vad gäller er som hejar och kommenterar undrar jag om ni lever i verkligheten överhuvudtaget.

Det osar om er relation och det är inte sommaräng och jag tror att du slösar tid på honom.

Men men. Ni andra vet säkert bättre eller så har ni bara fördrivit er tid med alldeles för många Cosmoquizzes a la "hur tänker män" besvarade av testosteronstinna pubeshårsbefriade nollor som bara säger det dom tror att tjejer vill höra.

Alternativt borde ni kanske sluta kolla på daytime-tv och komma in i matchen.

Det kommer att gå åt helvete och det kommer att göra ont I tell ya.

Suntui sa...

Och för att tydliggöra det absolut viktigaste budordet:

Du skall icke nöja dig.

Inse ditt värde så kommer du se på den uppmärksamhet han ger dig som ett hån, en slap in the face.

Du är Supergirl. Du skall dyrkas. Det är tråkigt om din främsta superkraft skulle vara ett tålamod som enbart är till idioters förmån.

Jag hoppas att han inser vilken diamant du är och tar vara på chansen.

Supergirl sa...

Suntui: Wow! Det är ord och inga visor här!

Well det är klart att jag vet att du har rätt någonstans, men är verkligheten så svart och vit egentligen?
Kan vi inte bland låta vår magkänsla styra oss ibland? Visst, han avgudar inte mig och i normala fall hade jag lagt ner för länge sedan, men det är något med den här snubben. Han matchar mig på så många plan och det känns bra i magen, i sinnet och hela kroppen med honom.

Kan det inte bara vara så att det i det här fallet inte handla om hurvida han avgudar mig eller inte utan om en oförmåga att lita på mig, på kvinnor? Att han har svårare att släppa in?

Hur lätta är vi själva att ha att göra med? Vi tassiga själar? Ibland är det inte rosa moln direkt för att man varit med förr man stänger in sig bakom sina murar för att inte bli bränd igen. Det handlar inte om mig. Det handlar om honom och hans issus. Och jag väljer att ha tålamod. Jag nöjer mig inte. Det är ett aktivt val jag gör.

Som Coldplay skulle sagt:
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know

Anonym sa...

Det är nog bara du som vet om det är värt att satsa på, gör dock inte som mig, "slösa" 2 år.....
Relationen liknar alltför väl min med Mr KK och det är ju en neverending story där jag alltid står som slutgiltlig förlorare.

Men det är lätt att säga, svårare att göra, när hjärtat har gjort sitt val.

Det är sällan "that special one" dyker upp så ge det lite tid iallfall, kanske är han bara rädd.

Vi får hoppas det!

Kram

Anonym sa...

Är stolt över dig! =)

Svaret som du fick är nog det svaret man får på en sån grej nio gånger av tio. Det är så vanligt med spel idag så att vara rak och ärlig sticker ut. Människor blir positivt överaskade av omtanken de visas.

I min värld så vet jag inte om jag tycker att en man ska dyrka en kvinna. Inte för att jag vet om jag tycker att en kvinna ska dyrka en man heller. Det där med dyrkan är farligt har jag lärt mig med åren.

Yrsa sa...

Jag tycker det du gjorde var precis så man ska göra.
Ärlighet varar längst!
Jag hade velat veta så du gjorde helt klart rätt val.

Ang. Mr. Dryg. Ge honom några dagar till...sen. Vi ska fan inte sitta och vänta på dem. De ska känna att det är en ynnest att vi vill lägga tid på dem ;-).

Tre stycken sa...

Det var bra gjort. Dessutom tror jag att du steg i ögonen på killen som fick SMSet, om det nu är värt något. Det hade i alla fall imponerat på mig.

Anonym sa...

du har verklgen fötjänat att bli kalla för Ängel, blir allt mer övertygad om att du är en oxå.

Du gjorde verkligen det ända rätta och i mina ögon väger det tungt.

/Nova

Suntui sa...

Okej okej! "Dyrka" är ett kraftord som jag defintivt inte tycker är en grunförutsättning i ett förhållande. Men sila mygg och svälj kameler bara.

Herregud. Jag menar någon som ser dig för den du är på ont och gott och som är villig att ge dig lika mycket som du är villig att ge.

Låt mig slippa leka kurator och passa mina ord.

Det kommer att gå åt helvete. Det är vad min magkänsla säger. Han är en player och jag tror knappast att han inte ringer för att han innerst inne är rädd.

Om han är bindningsfobisk så är han väl inget bra val?

Visst, folk kan ändra sig. Men i det här fallet tror jag att det rör sig om en kombination av att han gillar dig som person och dina låga krav på killar.

Men följ ditt hjärta för det är det enda man kan göra och jag hoppas verkligen att jag har fel.

Supergirl sa...

Lattegirl: Jag inbillar mig att jag har koll på läget, men jag är nog inte helt objektiv =)
Hittills har jag inte känt mig trampad på eller dylikt av honom. Genom erfarenhet har jag lärt mig att gå vid första tåren.

Jag tycker verkligen om honom så jag tänker ge honom tid, för jag har lärt mig att stolthet värmer dåligt ensamma kvällar.

Fredrik: Tack vännen, det känns bra!

Supergirl sa...

Yrsa: Jag det känns bra att jag berättade hur det låg till, även om det var läskigt, men nu har jag ryggen fri.

Jag ska prata med Mr Dryg. Kanske behöver han påminnas om att det inte bara handlar om honom. Kanske har jag varit för förstående?
Men jag tänker inte släppa taget utan "kamp"

Tre stycken:
Jag tror oxå att jag växt i hans ögon, som människa och det känns ju självklart bra.

Nova: Jag är ingen ängel, jag gör massa fel hela tiden, men jag försöker verkligen göra rätt så ofta jag kan.

Tack för snälla ord!

Supergirl sa...

Suntui: Det är ingen som märker ord. Jag tror alla förstår vad du menar.

Men varför gör du det så svårt för mig? Varje dag är en kamp för att våga att släcka bränder av oro för att bli bränd. Spä inte på min oro. Jag vet att du vill mitt bästa men jag tror på det här, jag vill tro på det.

Varför säger du att han är en player? Vad i det jag berättat eller skrivit indikerar på det?

Vi har redan haft snacket om bindningsfobi och det är inte det han lider av, det är ett bristande förtroende om att släppa in någon.

Och jag vet inte om jag håller med dig om att jag har låga krav.

Men din åsikt är noterad och den gnager i mitt medvetande mot min vilja. och om du har rätt så lovar jag att du slipper plocka upp bitarna.

Anonym sa...

Klart att alla gör fel, men det e inte felen jag dömer andra personer efter utan hur dom är i stora laget.

Jag har några personer som säger att jag e vänligheten personifierad men vist händer det att jag e otrevlig men det säger ju inget om hur jag e över lag.

Vänliga ord vet jag inget om säger bara det jag tycker och tänker utan krusiduller och sånt

/Nova

Anonym sa...

Du är modig (eller dum beroende på hur man ser det) jag väljer modig som vågar satsa på något som inte har de allra bästa förutsättningar.

Du vet mycket väl vad som ev kan hända om ni inte får detta att funka och du är ändå villig att satsa. MODIGT! När du känner så, så ska du göra så! (du har blivit bränd så många gånger för så ett eller annat ärr till - kan vara värt chansen att bli "hel" igen?)

Vi som inte träffat Mr Dryg kan bara göra generella bedömingar utifrån det du skriver och vår egen erfarenhet i liknande sammanhang.

Två sargade själar KAN ju faktiskt finna varandra och få det till att fungera men det krävs nog rätt mycker mer arbete än i ett "vanligt" förhållande.

Säger hon som inte haft något fungerande förhållande på evigheter (om någonsin)!

Jag tror också på fenomenet tänk mindre ;-) Gå på vad du känner!

Lycka till och ha en trevlig helg!

Supergirl sa...

Nova: Självklart har du rätt. Det är summan av våra handlingar som speglar oss och inte det enskilda vi gör.

Hossan: Jag känner mig faktiskt moddig, för det är som du, min äldsta läsare vet många nitar jag gått på. Men jag kan inte sluta tro och jag känner att jag vill det här så gärna att jag är beredd att ta risken. Att jag och Mr dryg har en öppen dialog om våra rädslor hjälper mig oxå.

Jag ska försöka låta min magkänsla styra mig och inte tänka så mkt, bra råd!

Kram