söndag, september 21, 2008

Lördag

Somnade i vanlig ordning i soffan efter en långdag som bla innehöll min icke-dejt.
Det visade sig faktiskt vara oväntat trevligt och det slutade med att vi tillbringade hela dagen tillsammans. Mr Dryg messade medan vi var på museet och frågade vad jag gjorde. När jag svarade blev responsen ett beklagande över att jag gjorde sånt utan honom.
Nu ska vi ses på torsdag och gå på museum hela dagen.

Från min skönhetssömn i soffan väcktes jag av att telefonen. I andra änden fann jag en berusad Mr Snygg.
- Nu när du träffat Mr Dryg får du faktiskt skaffa en ny tjej till mig, deklarerade han med sprucken röst.

- Men det är ju inte sa jag lämnat dig för Mr Dryg.

- Jo, men det känns så. Jag vill också ha någon som jag kan få det där fina med.

- Men du träffar ju J nu. (en tjej han dejtat från och till ett tag nu)

- Men hon matchar inte mig, inte på samma sätt som du.


Och han förvirrar mig, när han ringer på fyllan och säger att jag lämnat honom. Det känns lite...lite ologiskt på något sätt.

När vi lagt på ser jag att jag fått ett sms, från killen jag träffade ut den där kvällen när jag var moddig. Han vars hand jag tog och drog ner på dansgolvet hånglade upp framför Mr snygg. Han som några veckor efteråt hörde av sig och sa " Du är en fin tjej, men jag känner att jag inte riktigt har tid med en relation" men då hade saker redan börja komma igång med Mr Dryg så jag brydde mig inte.
Hans sms lyder: Är du vaken? Skulle vilja prata med dig lite. Kram
Jag ska nog börja stänga av mobilen på lördagnätterna för jag vet inte vilken lördag i ordningen det är som jag blir väckt av olika pojkar.
Ibland, innan, när jag inte träffade någon. Kunde jag vakna på söndagen och titta på mobilen utan ett enda missat samtal eller inkommande sms och då kunde jag tycka att det var lite tråkigt, ångestladdat för det var alltid någon man hoppades skulle höra av sig, ibland var det inte så noga vem, bara någon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att jag börjar från slutet. Jag tycker att du är rätt rolig. Du vill att killar ska höra av sig till dig när du är singel men inte nu när du har börjat träffa Mr Dryg. Ger de samtalen inte dig samma bekräftelse nu som innan? Sen går det alltid att diskutera vilken form av bekräftelse man får klockan tre en lördagsnatt.

Frågan är vad killen från dansgolvet ville, kanske ska kalla honom för Mr Astaire efter Fred Astaire. Hur som så kan jag gissa vad någon vill mitt i natten en lördag. Antagligen mysa eller liknande. Det är inte speciellt troligt att någon ringer då för att försöka lösa världssvälten.

Många säger att alkohol är ett sanningsserum jag vet inte. Tycker nog mer att det är då de som är för fega berättar vad de känner och då vet jag inte om det är så mycket värt i mina ögon. Har faktiskt sagt någon gång att du kom tillbaka och berätta det där för mig imorgon så kan vi fortsätta att prata då. Mr Snyggs samtal är förbryllande det är precis som om han ringer och beklagar sig över att det faktiskt är slut mellan er. Nu får han inte ens ha dig så nära som ha hade dig när han "bodde" hos dig. Jag vet inte men det känns konstigt.

Vad som förbryllar mig med Mr Dryg är att han alltid lyckas höra av sig när du gör något annat och blir avundsjuk på det. Jag är ledsen att behöva säga det men det känns även som att det bara är då han har tid att träffa dig med. Nu vet jag inte vad som händer och sker där inte din blogg får vara med men det är min känsla just nu.

Anonym sa...

Känner så väl igen de där sista meningarna.. man vaknar och hittar en tom mobil =(
Tänk vad trevligt man kunde ha haft om de hörde av sig när man inte hade sällskap ;-)

Anonym sa...

När man träffat "rätt" så vill man inte längre ha dom sena helgpåringningarna man behöver som sagt inte den bekräftelsen längre. :-)

Och du..... jag & Yrsa ska ju dejta Mr Snygg. Vi kan naturligtvis inte mäta oss med en Supergirl men om han har oss bägge kanske. hahahahaha

Kramkram

Supergirl sa...

Fredrik: Alltså, när jag skriver så driver jag ju ofta med mig själv. Det är klart att fyllesms klockan tre på natten inte har så mkt värde i sig. Men jag tänker inte förneka att jag tycker det är kul. Och då behöver det inte bara vara sms från någon kille, kul när vänner överlag tänkt på en när de varit ute och festat. Och det jobbiga nu med folk som hör av sig är väl lite att det bara blir avvisade, och det är ju aldrig kul.

Mr Fred, vet jag faktiskt inte vad han ville. Han hade smsat nu på morgonen oxå men då hade jag stängt av ljudet. Förmodligen har han väl helt enkelt mer tid nu och kanske vill ta en dejt. Men jag håller nog med dig om att det inte är så troligt att det handlar om världssvälten.

När det gäller Mr snygg så vill jag faktiskt påstå att jag varit exakt lika tillgänglig som innan. Han får komma och sova hos mig hur mkt han vill och Mr dryg vet om på vilket plan vår relation är på och verkar tycka det är okej. Det är Mr Snygg själv som dragit sig undan.

Att Mr Dryg endast skulle höra av sig när jag gör något annat håller jag inte alls med om. Han kunde ju inte veta vad jag gjorde när han frågade. Vi har pratat om att gå på museum tidigare så han blev nog mest besviken på att jag gjorde det utan honom. Som det är nu så väljer han att spendera iaf delar av sina väldigt få lediga dagar med mig och det känns som jag är ganska nöjd med det.

Latja: Visst är det tråkigt, spec när man hoppas att någon speciell ska höra av sig.

Lattegirl: Jo, men visst är det så. Även om jag egentligen är fri att göra vad jag vill med vem jag vill så skulle jag inte kunna det. Inte nu när jag seriöst vill satsa 100% på det här.

Ja om ni hjälps åt med att dejta honom så kanske ni klarar av honom =)

Haha ja tillsammans kanske ni uppväger =)