torsdag, september 11, 2008

Misstag?

Jag vill göra det som är rätt.
Inte ha hemligheter.
Köra med öppna kort.

Därför berättade jag för Mr Dryg att jag ska åka bort med Mr snygg i helgen.
En resa jag lovat Mr Snygg långt innan jag visste att Mr Dryg ens existerade.

Jag skulle kunna hålla tyst, inte berättat- För finaste är bortrest hela den här veckan och jag hinner hem innan honom.
Men jag vill göra rätt.
Inte ha hemligheter.

Men hur bra låter det:
Jag ska åka bort med mitt ex över helgen, det gör väl inget?

Nu fick jag svar:
"Du e rolig du! Klart du ska åka. Om du tror jag blir svartsjuk så har du fel./.../"

Och nu blir jag orolig.
Borde han inte bli lite svartsjuk iaf?
Inte för att han har någon anledning till det.
Men ändå.

Fast då hade jag nojat över att det kändes som han försökte kontrollera mig istället.
Inte lätt det här.
Men jag tror han är världens finaste kille, faktiskt!
Och jag vill så sjukt gärna att han ska bli min.

Idag skrev han "Hej min lilla *pip*"
Då dansade jag glädjedansen här hemma
för att han kallade mig sin.
Ibland räcker det med små saker för att bli glad.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dinna resor avlöser varandra tydlige, du kan inte ha många tråkiga helger/dagar i ditt liv :-)

Klart att han e svartsjuk fast förhopnings vis på det sunda sättet som får en att vilja vårda relationen, men han kommer nog aldrig att erkäna det.

/Nova

Tre stycken sa...

Hm.. Det var tufft gjort. Jag hade inte vågat. Känns som att sånt kan bli surt efteråt, men om han nu tog det så bra kommer det säkert fungera utmärkt :-)

Anonym sa...

Allt beror ju på situation, men jag hade nog blivit svartsjuk och då är jag ändå en väldigt tolerant man... Iaf i början av ett förhållande skulle jag tycka det var lite känsligt.

Douglas sa...

Haha det är lite kul när folk ska försöka "uppträda korrekt" för att inte stöta sig.

Ungefär som när den dumpade säger "ja vad kul att träffa din nya kille/tjej".

Är helt 100 på att han är svartsjuk, särskilt i början när det gått så lite tid.

Däremot tycker jag det var riktigt bra att du sa som det var till honom !

Kram
/Douglas

Anonym sa...

Nu när du vill göra rätt kan jag inte låta bli å undra.. om du även berättat om hånglandet på firmafesten?? ;-)

Supergirl sa...

Nova: Jo det har blivit lite så på senaste tiden. Men det är bättre att ha roligt än tråkigt har jag kommit fram till =)

Jag hoppas du har rätt. Det vore ju inte så bra om han inte brydde sig alls.

Tre stycken: Jag är faktiskt ganska moddig, men det var svettigt tills jag fick svar.

Caesar: Jag tycker själv det är känsligt, men om han säger att det är ok så får jag väl lita på det. Jag har ju faktiskt lovat Mr snygg så jag är glad att han inte tyckte det var jobbigt. Eller iaf sa att det var det.

Douglas: Jag hoppas verkligen att du har rätt, men han kanske inte bryr sig. Jag var ju väldigt förstående med att jag förstår om du tycker det känns jobbigt.

Jag är glad att jag berättade. Det känns bra.

kram

Latja:Nej, jag har inte berättat det. Jag vet inte riktigt på vilket sätt det skulle göra någon nytta, och eftersom det var innan vi hade disk om att träffa andra så ser jag inte att det är något som berör honom. Därmed inte sagt att jag tycker det var en idiotisk sak att göra och som jag absolut inte är stolt över och verkligen önskar var ogjord.
Tycker du jag ska berätta? I så fall varför? För jag ser ingen som helst mening med det.

Anonym sa...

Har nog inte riktigt hängt med i svängarna här och tyckte att "i fredags" inte kändes så långt borta.

Nej jag tycker inte heller att det finns någon anledning att berätta något eftersom ni tagit diskussionen efter. Och det viktiga är ju att du nu efter att ni pratat vill göra rätt =)

Supergirl sa...

Latja: I fredags var inte långt bort men i söndag ligger trots allt närmare i tiden.

Mitt mål är att att göra rätt alltid när det gäller allt. Man gör sitt bästa men inte alltid man lyckas. Vi har fortfarande inte slagit fast att vi inte ska träffa andra, vi har pratat om det men jag VILL inte, för det känns inte rätt för mig.

Anonym sa...

Det är kärlek Sg =)
Att inte vilja träffa andra är det vi alla vill åt, ja kanske inte de notoriskt otrogna, men nästan alla iaf.
Ha en härlig helg nu.

Supergirl sa...

Latja: Något åt det hållet är det nog iaf =)