torsdag, september 11, 2008

Att vara vän med ett ex

Sen jag träffade han, mitt hjärta slår lite extra för har exet Mr snygg dragit sig undan.
Från att ha hängt på låset varje kväll, har jag nu inte träffat honom på nästan två månader. När jag frågat om vi ska ses, svarar han att du har ändå aldrig tid du bara springer på dejter hela tiden. Det vet vi alla inte är sant.

Att jag och Mr Snygg själva dejtat en gång i tiden känns så absurt och avlägset att jag knappt minns det. Det känns som vi bara varit vänner alltid.
Detta kan medföra lite problem. Nedan följer två mkt bra exempel på detta.

Tabbe nr ett:
När jag förra veckan hade panikattack för att Mr dryg inte ringt och hunnit få tankarna upp i varv helt övertygad om att ingen någonsin kommer kunna bli kär i mig eller för den delen varit det, ringer jag Mr snygg med gråten i halsen och berättar om min oro för att vara helt oälskbar. -Varför blir aldrig någon kär i mig, snyfft, snyfft.
- Lägg av, du vet att det är en massa som jättegärna skulle vilja gå på dejt med dig.
- Ja, men det är ingen som blir kär. Det är aldrig någon som varit kär i typ hela mitt liv.
- SG, ja var kär i dig!

RIDÅ!

Tabbe nr två:
Efter söndagens lyckade dejt ringer Mr snygg för att få det senaste skvallret. Hur hade det gått?
Jag berättar att han är världens sötaste, typ bland dem finaste jag dejtat. Att han var en sexgud.
Det var nog bland det bästa sexet jag haft. Sättet han tog på mig, aldrig varit med om det bla, bla.
- Du SG, jag måste verkligen gå nu. Jag måste verkligen laga mat nu.
(inte alls sant för han var bortbjuden på middag)
RIDÅ!

Lärdomar att dra av mina klanterier. Inte säga till sitt ex att någon annan är så mkt bättre i sängen än honom, även om det var indirekt.
Inte säga att det är aldrig någon som blir kär i en, speciellt inte när man själv är den som gjort slut ett antal gånger.

Jag ska försöka komma ihåg att han inte är en tjejkompis, jag ska verkligen försöka.

Inga kommentarer: