onsdag, september 10, 2008

ZZZzzz

Jag har sovit för lite nu igen. Jag vet att jag lovade mig själv att den här hösten skulle bli hösten som jag tog tag i det här med min sömn och började gå och lägga mig i tid på kvällarna.
Det höll två dagar. Jag sover i snitt 5h per natt.
Jag vill vara en som överlever på det, för sova är tråkigt. Det händer ju absolut ingenting när man sover. Eller ännu värre så missar man en massa när man sover.
Därför vill jag säga att jag klarar mig perfekt på 5hs sömn per dygn.

MEN...jag tror inte att jag kan ljuga för mig själv längre.
Idag kom jag till jobbet med tröjan ut och in.
Det är tur att man är tillräckligt smart för att fatta att något är fel när man ser att det sitter en tvättlapp på höften.
Och det var väl lite tur i oturen att jag var så trött så jag stirrade ner på min mag för att se tvättlappen för för annars kanske jag fortfarande gått runt med tröjan ut och in och förmodligen trott att folk fortfarande tittade konstigt på mig pga firmafesten i fredags.

2 kommentarer:

Yrsa sa...

Jag är PRECIS likadan!!
Sova är såååå tråkigt! Även om det är skönt när man väl gör det. Men man missar så mkt då!
Och det är jobbigt att vara nattuggla när man måste upp kl. 6.

Det värsta är när man hör att sömnen gör att man inte åldras....att det är helande...
Fan.
Jag kommer dö som 40-åring.
Snittar också 5 timmar om natten. Ett tag körde jag med tre timmar men det höll bara i knappt en månad. Sen fick jag lunginflammation. INTE att rekommendera!

Kram från Sömnlös i Stockholm.

Supergirl sa...

Det är bra att det är någon som förstår mig.

Vi får väl dö tillsammans, gamla och rynkiga vid på tok för tidig ålder =)

Som du kanske ser är klockan på tok för mkt ikväll oxå. Jag behöver någon som nattar mig om kvällarna =)