fredag, september 26, 2008

Ärligare kan ingen vara

För länge sedan, fanns det en liten förvirrad flicka
Hon sökte kärleken på fel sätt på fel ställen.
För att döva smärtan av att vara oälskad.
Inget värd.
Mäns händer på hennes kropp.
Det var den enda kärlek hon visste.

En gång träffade hon en pojke som sa att hon inget värd var
och hon trodde honom.
För det var hennes sanning.
Hon grät inombords och lät en annan pojke ta på henne
Fel pojke.
Hov visste inte skillnaden.
Den pojken tog med sig sin vän.
Tillsammans bekräftade de henne.
Hon kände sig vacker och åtråvärd. '
En drog som lindrade för stunden.

Åren gick och flickan lärde sig vad kärlek var.
Hon ville inte tänka på den kvällen när hon varit som trasigast.
När hon dövat smärtan med lögner
Och om hon tänkte på det ville hon att det skulle verka som något coolt hon gjort .
Häftiga hon som blivit åtrådd av två män samtidigt.

Men tiden hade gjort henne vis.
Kärlek kommer inte genom att bjuda ut sin kropp.
Hon blev hel inombords och slutade misshandla sig själv och blev den hon verkligen var.
För pryd enligt en del, men det bekom henne inte.

En dag träffade hon en pojke som var fin och bra.
Han tyckte om henne för den hon var
Kallade henne smart och rolig.
Hon kände att hon funnit något som var fint nog att bygga vidare på.

Men sen frågade han och eftersom hon fått lära sig att ärlighet varar längst
och han var för fin för att någonsin ljuga för berättade hon om kvällen för länge, länge sedan.
En gång blev jag "älskad" av två.

Pojken sa att flickan inte var värdig honom då.
Flickor som gör så, är inga flickor man vill älska.
Det är inte den jag är nu svarade flickan.
Det säger ni alla svarade pojken.
Hon kände hur det ilskan tog över.
Din jävla idiot, skrek hon
Det är den jag är nu som är den du får.
Hon rusade upp ur hans famn
Jag vill aldrig mer se dig!!
Du vill kasta bort allt för något jag gjorde i en annan tid.
Hon slet på sig kläderna, med tårar som brände innanför ögonlocken.

Men så tittade hon på honom, där han låg kvar i sängen
Hon kunde inte gå.
Kom sa han
Och hon kom
Till hans famn, tryggheten
Är det sista gången, tänkte hon

Tala sa, förnuftet
Och hon lydde
Ord, hård och snälla
Gå inte sa han
Hon ville uppfylla hans önskan.
Kan du leva med det jag gjort, frågade hon
Jag vet inte, bara tiden kan utvisa det, svarade han
Men jag vet att jag vill vara med dig nu, fortsatte han.

Hon visste inte om det räckte, så hon gick.
Funderade på om han skulle få tiden.
Tiden att acceptera och kanske trots allt älska.
Eller om hon aldrig skulle vända åter.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kan folk inte acceptera saker som hänt i ens förflutna är de inte mogna nog att ha ett förhållande.
Och varför frågar de om de vet att det finns vissa saker som de kanske inte kan acceptera? Är det inte bättre att vara ovetande och fortsätta tycka om/älska den person man lärt känna?

Är han för självgod för att ge folk en "andra chans" särskilt när det är något som har hänt långt före hans intåg i bilden?? J-vla DUMDRYG!

Trots det - Ha en skön helg!

Douglas sa...

"inte var värdig honom" => Hybris och hyfsat nedlåtande. Sånt där ska du definitivt inte behöva höra. Fan, du har ju inte mördat någon...

Återkommer i ämnet.

Stor kram
/Douglas

Yrsa sa...

SG:
Han är inte värd DIG!
SÅ skulle jag vilja säga.
Det förflutna är det förflutna. Det som, hände då har ju gjort dig till den du är idag, den som han gillar. Fattar han inte det så är han så jävla pantad.
Usch jag kan inte vara rationell och klok just nu. Jag vill bara banka in lit vett i honom.
DU är värd nåt bättre!
DU är unik, rolig, smart och vacker. Du är du. Du vågar stå för den du är. Ärlig och rättfram. Det lönar sig i längden.
Även om det gör ont nu så kommer du att träffa någon som älskar idg, dig för den du är oavsett tigidare "synder" och nuvarande skavanker. Du är underbar!

*kram*

Anonym sa...

Det e inte vad man har gjort i det förflutna som e viktigt utan vad man gör med nuet och kan man inte inse det så e man inte värld lufften man andas.

Hade en tjej en gång som ganska tidigt i vårt förhållande sa att hon hade varit otrogen flera gånger i ett tidigare förhållande.

När hon sa det blev man lite fundersam om hon skulle vara det mot mig oxå men det slutade med att jag respekterade och älskade henne än mer för att hon hade varit så modig och ärlig som sa det
så pass tidigt fast vi knapt kände varandra.

Skulle vilja ge honom en stå plats i nybro viken.

/Nova

PinnKakan sa...

fy fan alltså. du, om man kommer dragandes med sånt där snack borde man fan få spöstraff.du är fin och bra SG, låt ingen få dig att tycka nåt annat. den personen är så fall verkligen inte värd dig.

stor,stor kram

/Pinnen

PinnKakan sa...

lyssna på den här låten honey. det är grejer det.
http://www.youtube.com/watch?v=9yYRwUiNmy0

kram

Anonym sa...

Han är så INTE värd dig!!!

Nu är nu och då är då.

Det är dessutom ens erfarenheter, bra och dåliga, som formar en till den människa man är idag!
Fan jag vill bara ge honom ett kok stryk!

Mina bästa visdomsord får du här:

Om du inte älskar mig som jag är, är det inte mig du vill ha!

Kramen

Anonym sa...

Du kanske borde ta helgen och försöka komma fram till ett beslut om det är värt att satsa eller inte. Gör bara inget förhastat.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Jag vet inte hur jag ska skriva utan att trampa på några tår, men killen är en idiot. Man får bara inte säga så där. Och gör man det ändå, är man inte värdig en massa kärlek från någon så fin som du.

Supergirl sa...

Jag älskar er!
Svara mer ingående senare. vill bara ni ska veta det och jag har läste alla era kommentarer typ 100 gånger nu. Lite subtilt stöd en jobbig arbetsdag.

Anonym sa...

What, förstår jag rätt? Har en man dömt en kvinna för dennas sexuella erfarenheter på andra sidan av år 0?

Det var jävlar i mig det dummaste jag hört idag.

Vad är det för pissigt litet kryp som drägglat ur sig några patriark-idéer om att en kvinna ska hålla på sig för att vara värdefull? Kicka iväg denna dära, honom behöver ingen kvinna. Han, däremot behöver en hård fräsande hjärtvätt för att få bort allt jävla slagg.

Jag tror fanemig jag hatar honom.

Kvinnor, låtomos knulla i fred, så många vi själva behagar, eller inte en jävel, igår, idag och imorgon.

Polkadot:: sa...

Det handlar kanske en del om honom, men just här är det väl mer intressant med dig.

Varför skäms du så över det tidigare inträffade?
För om man läser din text så känns det som att du gör det.

Är det för att Han tyckte det var fult?
Eller för att Du tyckte det redan innan?

Supergirl sa...

Jag hoppas ni inte tar illa upp för att jag inte svarar enskilt på varje kommentar. Det betyder inte att jag inte uppskattar orden. Jag vet bara inte vad jag ska svara er. Ni får väl skrika om det inte är okej.

thewoodfairy: Jag vet inte om skämms är rätt ord, men det är inget jag är stolt över och skulle aldrig göra om det. Det var en destruktiv handling, men som så många skrivit har den säkert format mig till den jag är idag.