tisdag, september 02, 2008

Orolig

Självklart hörde min sötnos av sig igår.
Hur lång tid tar det innan man slappnar av och känner sig trygg nog att inte tänka katastroftankar bara för att han inte kastar sig på telefonen när jag hör av mig?
Jag känner mig faktiskt trygg i att han tycker om mig, så jag borde kunna slappna av, och inte göra mig redo att kasta mig ned för ett stup i full tro att han säkert träffat någon annan.

Men en sak som jag faktiskt har befogenhet att oroa mig för när det gäller Mr Dryg är att han jobbar så sjukt mkt. Jag börjar bli seriöst orolig att han ska jobba ihjäl sig, bränna ut sig. I helgen hade han jobbat 42 timmar! Jag vill inte vara den tjatiga "flickvännen" men jag kan samtidigt inte bara se honom smälla in i väggen.

Undrar om det är okej att kidnappa honom till Rödluvans sommarstuga en helg.
Där stressar alla av. Hm så får det bli, det skadar ju inte att fråga iaf...?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker verkligen att du skall kidnappa honom.

Fins inget bättre än en stuga någonstans, kanske därför jag bor i en ut i ur skogen. :-D

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Jag skulle lätt göra det, men han kommer säkert inte ha tid =(
Jag ska messa och fråga efter jobbet.

Jag är likadan, ute i naturen känner jag av harmonin. Men att bo ute i skogen är jag nog för rastlös och bekväm av mig för att klara av.

Anonym sa...

Äh han får ta sig tid tycker jag.
Även Kent Clark måste ta det lungt då och då.

Rastlös? Bekväm? Inte så stor skilnad här ute som i en lägenhet.
Händer en hel del, man e alltid bjuden på granarnas fester och några gånger om året så har vi riktigt stora fester hära.
Det fins alltid något att göra fast på sommaren när vädret tillåter det så e hängmatan apsolut bäst.

Det e ungefär som om man bor i lägenhet fast lungnare (oftast)

Men nåja jag e lite av en lantis så det e kanske lätt för mig att säga sånt.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: inte riktigt övertygad. Drömboendet är en lägenhet på söder med sommarstuga ute i skärgården. Då är jag nöjd. =)

Anonym sa...

Du får ringa och sjukskriva honom och sen smsa och berätta att han har ingen annan utväg än att följa med dig.... ;-)

Supergirl sa...

Hossan: Smart! =)

Turtlan sa...

Aldrig fel att fråga, man kan ju inte få mer än ett nej... fast man vill ju ha ett ja!

Håller tummarna!