torsdag, september 11, 2008

Jag kan inte hålla mig längre

Jag kan inte längre.
Jag måste berätta för er.

Jag hånglade med en kollega på firmafesten i fredags.
Framför hela företaget.
Framför min chef.

Jag satt grensle över honom på bussen hem.
Bussen som delades enbart av andra kollegor.

I Lördags hade jag ångest utav inget tidigare skådat slag.
Aldrig röra en kollega, alla vet det!
Jag skäms!
Speciellt om policyn på företaget säger att det är förbjudet.
Jag övertalade mig under lördagen att ingen såg något
och om någon såg så har de glömt det till på måndag.
Folk har ju bättre saker än att hålla koll på mig för sig.

I måndags när jag kom fick jag applåder av kollegorna.
Så mkt funkade det att intala sig att ingen såg.

Hela vecka har jag gjort mitt allra bästa för att inte springa på honom.
Jag misstänker att han gjort det samma.

Det är inte det att jag inte vill se honom,
eller för den delen hångla med honom igen
men jag är lixom känslomässigt upptagen
med någon som kanske vill vara ihop med mig.
och aldrig har tid att träffa mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Där kom bekräftelsen på det som jag tror många redan hade förstått... Hur har det gått med chefen då om det är förbjudet att hånga på jobbet?

Anonym sa...

haha way to go;)

Anonym sa...

Oj då... Var det inte du som ville att Mr Dryg inte skulle hångla med andra tjejer?

Tillsammans-bloggen sa...

Jävlar, var försiktig med vad du skriver. Min story föll i partiklar för att jag inte höll mig i skinnet trots känslomässig förbindelse.

Supergirl sa...

Fredrik: Wow nu blir jag imponerad! Hur kunde du ana det?
Han har inte sagt något, men det är nog för att vi inte jobbar med varandra. Men det är nog inte så bra om vi skulle inledda ett förhållande.

Anonym: vet inte om det är något jag är stolt över direkt.

Caesar: Jo, och jag vill inte hångla med någon annan heller. Det här var innan i söndags och då hade vi inte setts på två veckor. Det är svårt att hålla hoppet uppe. Men nu kommer jag inte röra någon annan. Även om vi fortfarande inte är tillsammans.

Eller inte..
Min blogg är anonym och jag tänker inte visa den för nån. Men absolut har du rätt. Jag kanske borde ta bort det här inlägget...