måndag, september 22, 2008

Att skaffa sig en make

Vi söker alla den stora kärleken, men hur ser vägen dit ut?

Pojke och flicka träffas och de lever lyckliga i alla sina dagar? Men hur bär man sig åt för att komma åt det efterlängtade "lyckliga i alla sina dagar"?

Alla som någon gång under sitt liv varit med om fenomenet att dejta eller för den delen känner någon som varit med om detta vet att det finns regler, oskrivna ifs men bryter du mot dem är du dömd till ett liv av bitterhet och ensamhet där den enda kärlek du kommer få är i form av köpt sådan med nio liv.

Den första regeln som leder dig till ett hem fullt av katthår med livsgaranti är:
Du skall icke visa dig intresserad! Detta är en regel så viktig att den tål att upprepas, vad du än gör när du träffar någon du tycker om så skall du icke visa ditt intresse!!
Det spelar ingen roll om du i din fantasi redan valt ut brudklänning, sett ut huset ni ska bo i, och valt namnen på era framtida barn.
Han får under inga som helst omständigheter någonsin få reda på det!

Hur gör vi då för att på bästa sätt dölja detta faktum för vår blivande man? Vi spelar självklart ointresserade när han ringer på ett lite coolt avslappnat sätt.
- Jaså Fredrik, vad kul att du ringer.
Fast du sekunderna innan dansat glädjedansen och fått ett nervöst sammanbrott för att just han ringer.
Vill vi spela riktigt coola så svarar vi inte ens när föremålet för våra ömma låga ringer, för vi väl gud förbjude inte få honom att tro att vi inte har något liv, alternativt sitter och väntar på att hans ska ringa. Det går dock bra att ev ringa upp några dagar senare.

Vikten av att visa sig ointresserad av någon man är intresserad av spelar också roll när förslag om ev dejt kommer på tal. Det är viktigt att under inga som helst omständigheter godtag det första förslaget som ges på tidpunkt utan här kommer också vikten av att visa att man har ett liv in.
Det är bra om detta sk. liv är så intressant som möjligt. Detta leder till att ursäkter som att du ska bota gatubarn i Afrika från Hiv just den helgen är att föredra framför tex något så Svensson aktigt som en familjemiddag.

När du lyckats med dessa två bitar. Visa dig ointresserad och otillgänglig är det bara en tidsfråga innan han faller ner på knä och friar och erbjuder dig ett liv som garanterar lycka i alla era dagar.

Lycka till
Er tillgivna Supergirl och eviga singel

13 kommentarer:

Anonym sa...

Du beskriver en norm. Vem har skapat den? Måste man följa den? Den verkar tyvärr vara rätt vanlig i detta kalla land. Men ger man sig utanför den lilla ankadammen så tror jag inte att det är så. Eller rättare sagt, jag vet att det inte är så. Det är rakare puckar där jag varit. Inget krångel.

Jag tänder på dig! Tänder du på mig? Bra, då kör vi. Och så är det inget mer med det liksom. Varför spela ett onödigt spel och låta attraktionen rinna ut i sanden.

Vet du förresten vad hacerse sueco betyder på spanska. Rätt kul faktiskt. Jo, det betyder att göra sig svensk vilket i sin tur betyder att spela dum.

Rakheten har större lycka vid varmare breddgrader. Här är lite segt. Kan jag tycka. Men det är min upplevelse av att de kulturer jag vistats och bott i, iaf i jämförelsen med här.

/Gerda

Emma sa...

Jag följer inte med i ditt resonemang. Det där är ett spel som jag tror vi har uppfunnit för att kunna skylla på någonting när den andre inte är intresserad.

Om två personer blir kära i varandra, så är det väl självklart att de båda känner sig osäkra och vill ha bekräftelse på "kärleken". Man ska inte behöva spela svårfångad till en "normal" person som är kär, denne vill väl veta att du känner likadant. Så var det för mig när jag träffade min sambo i alla fall.

Ska du behöva spela ett spel för någon, så känns det inte som om den personen är seriös. Är man kär i någon på riktigt, så är det svårt att inte visa det.

Lycka till!

Mvh Emma.

Tillsammans-bloggen sa...

Njae jag håller inte med här. Kanske är det så lite längre ner i åldrarna (20-25?) men om killen är seriös så tror jag inte han ringer en tjej som signalerar ointresse.
Kanske har du bara hårddragit det hela, för visst blir killar livrädda när vi fullt ut visar att vi vill ha dom, men jag tror mer att det handlar om att vi måste tagga ner och inte få dom att tro att vi vill gifta oss utan bara vill ses en gång till och ta det därifrån. Oj världens längsta mening.

Tre stycken sa...

Jag lutar också åt föregående talare. Enligt min erfarenhet är det bästa att från början förklara vad man är ute efter. Om den andra "köper" det vet man att man är på samma nivå direkt och slipper en massa besvär. Jag skulle aldrig någonsin orka spela ointresserad om jag inte är det.

DÄREMOT ska man passa sig för att bli för efterhängsen. Jag har sjlv blivit rejält avtänd av många killar som varit för på, men då har jag inte varit särskilt intresserad från början heller.

Nej, vara tydlig med vad man vill från början. Det är mitt tips.

Anonym sa...

Caesar förstod ironin ;) Håller också med fröken Stycke om att man inte får vara FÖR efterhängsen, det är rätt avtändande...

Anonym sa...

hahaha.. helt underbar läsning.. hemskt hur sant det många gånger är!!

Anonym sa...

Jag anar att något hänt...
Inställd träff med MR Dryg?

Män?! Var hittar man dem? Att de skulle ringa och att jag skulle behöva låtsas ointresserad..... finns det i någon uppslagsbok?

Kanske är de som svampar som poppar upp någonstans där man inte tittar?

Anonym sa...

Klart rolig läsning och här kommer lite till gällande relationer.

Bäste Supportavdelning...

För några månader sedan uppgraderade jag från Pojkvän 5.0 till Man 1.0 och märkte genast en prestandaförsämring. Blom- och smyckesfunktionerna, som
fungerade alldeles utmärkt under Pojkvän 5.0, har
ex helt upphört att fungera.

Dessutom avinstallerade (!!!) Man 1.0 massor av värdefulla program, som t ex Romans 9.9, men installerade i stället oönskade program som Tipsextra 5.0
och Sportnytt 3.0.

Konversation 8.0 fungerar inte heller längre och Husstädning 2.6 kraschar
helt enkelt systemet. Omstart funkar bara efter sex på kvällen. Jag har försökt köra Tjata 5.3 för att fixa problemen, men det hjälper inte. Vad ska jag göra?

Hälsningar från Desperat **********************************
Bästa Desperat,

För det första, kom ihåg att Pojkvän 5.0 är ett underhållnings-program, medan Man 1.0 är ett operativsystem. Försök att köra kommandot C:/JAGTRODDEDUÄLSKADEMIG och installera Tårar 6.2.

Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmen: Skuldkänsla 3.0 och Blommor 7.0. Men kom ihåg, flitigt användande kan orsaka att Man 1.0 återställer sig till Tystnad 2.5, Happy Hour 7.0 och Öl 6.1. Öl 6.1 är ett mycket dåligt program som skapar ihållande Snark.WAV filer.

Vad du än gör, installera INTE Svärmor 1.0 och försök heller inte att installera ett annat Pojkvän-program. Dessa program stöds inte och kommer att krascha Man 1.0.

För att summera så är Man 1.0 är ett bra program, men det har begränsat minne och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du kan dock
överväga att kanske köpa lite extrautrustning för att öka prestanda.
Personligen rekommenderar jag Varm mat 3.0 och Sexiga underkläder 6.9.

Lycka till,
Supportavdelningen

/Nova

I´lltrytobequiet sa...

Min erfarenhet är att krånglar det från början så slutar det sällan bra. Är båda parter genuint intresserad så uppstår sällan krångel för båda VILL höras och VILL ses. Och är man intresserad av en person ska det mycket till för att dom ska gå över gränsen och vara för på. Jag instämmer med tre stycken, tycker man att någon är jobbig så var man nog helt enkelt inte så intresserad från början...

Anonym sa...

Jag håller med dig SG, det är preciiiis så det är!

Det är kanske därför man är den eviga singeln oxå.....för att man "spelar" spelet.

Supergirl sa...

Jag vill bara säga att ovanstående inlägg var skrivet med väldigt mkt ironi och där syftet var att ta det till det extrema för att klargöra om hur idiotiskt jag tycker att spelet är. Hur omöjlig ekvationen och ologiskt det är att man ska visa sig ointresserad och vara otillgänglig för den man faktiskt är intresserad av.

Att tolka texten ovan ordagrant är således ingen spegling av mina åsikter, men jag har haft väldigt roligt åt era kommentarer.
Det var ju tur att ingen höll med mig iaf =)

Anonym sa...

Ja, men då får jag i stället säga att jag håller med dig:-) Jag missade faktiskt ironin i det hela och ska börja ta sådana slags inlägg med en nypa salt. Tack för en trevlig blogg.

Mvh Emma (inte anonym).

Supergirl sa...

Emma: Det var det många som gjorde. Jag trodde nog att det var så bisarrt att visa sig ointresserad och otillgänglig när man är intresserad att det skulle vara självklart att jag skojade, men det låg nog lite för nära sanningen. Vilket säger en hel del om hur vi beter oss. =)