tisdag, september 23, 2008

En till sak att berätta

I Januari åker jag bort. Det har varit mkt velande fram och tillbaka. Att samla mod.
För resan skrämmer mig lite, det är därför jag vill och måste göra det.
Det är inte moddigt om det inte skrämmer en.
Och det är framför allt inte utvecklande om det inte pressar en utanför sina gränser.
Så nu är resan bokad.
7 veckor i Asien.
Bara jag och min ryggsäck.
Thailand, Kambodja och Vietnam.

På Torsdag ska jag betala, sen ska jag berätta för Mr Dryg.
Ett tag ville jag inte åka för hans skull, men jag är viktigare.
Jag går förre.
Detta är min dröm.
Jag längtar och önskar jag kunde åka redan nu.

11 kommentarer:

Strawberry milkshake sa...

shit vad cool du är!

Tre stycken sa...

Coolt! Jag hade aldrig vågat... eller orkat. Avundas folk som är passionerade nog att göra sånt. Jag är lat och bekväm och det är inte attraktivt.

Om han vill följa med då?

Anonym sa...

Jag hade nog tvekat, men ändå velat åka! Tror det är kanon att åka iväg så helt själv :)

Bra gjort!

Anonym sa...

Herreguuuuu' jag följer med! :-D

Försöker övertala min väldigt "pimpinetta" amerikanska vän att följa med på backpacking till Indonesien.

Du MÅSTE till Indo när du ändå är i krokarna.

SHIT vad jag är avis!

Varför vara perfekt.. sa...

Vad kul !!!!! Kraaaam

Douglas sa...

Coooolt tjejen ! Klart du ska åka. Det är när man utmanar sig själv på det här sättet man utvecklas som människa.

Kanske möta upp honom sista veckan ? Finns ju inget härligare än semester om man är nykär ;)

Kram
/Douglas

Anonym sa...

Vad härligt! Jag har gjort flera egna långresor själv och du, man växer varje gång. Farligt bara. För det är lätt att bli beroende. Så fort du är hemma vill du ut igen. I mitt fall har det t o m blivit så att jag aldrig hädanefter lägger pengar på korta små färdigpaketerade turistresor mer. Ger mig nada.


Stort lycka till! Det kommer hända massor med dig. Både till det inre och yttre, tror jag.

Och så slipper du MODDIGA vägar i vinter (iallfall de med snö) och kan gå den MODIGA istället. ;-)

/Gerda

Anonym sa...

Två bra av tre eller egentligen ett bra av tre. Skällde nämligen på en vän för att han skulle till vietnam och fortsätta göra så att det blir mer som Thailand dvs hotell bakom varje buske.* Han försvarade sig med att han minsan ska backpacka och är inte turist i den bemärkelsen, mitt svar? Vilka tror du började förstörelsen av Thailand?

Försår att du åker, jag vill oxå se dessa länder men jag är väldigt trött på att "den vita mannen" förstör världen.

Sen går det inte att blunda för coolheten i att åka själv. Det är bästa sättet att åka på enligt mig.

* Går på andrahands information när det gäller hotellen som ligger bakom varje buske.

Yrsa sa...

Sg: Jag tycker du gör helt rätt. Att utmana dig själv genom att resa iväg till okända ställen och genom att lämna tryggheten och nya kärleken. Snacka om crash course i lära känna sig själv!
Jag tror du kommer att få det helt fantastiskt!
En sån sak som man kommer att minnas hela livet, oavsett vad som händer.
Lycka till! säger jag så här i förskott.
*kram*

Anonym sa...

Klart du ska åka och jag tror inte du kommer ångra dig. Det finns fullt av härliga människor som du kommer ha chansen att lära känna =)
Sen finns det ju alltid flyg hem om det skulle suga något helt otroligt att va iväg.
AVUNDSJUK!!!!

Anonym sa...

Häftigt.
Har alltid fått för mig att du har varit tuff av dig men så här tuff hade jag alldrig vågat dröma om.

Hoppas du lägged upp lite bilder på stälen du reset till

/Nova