tisdag, september 02, 2008

Jag såg henne först!

Rödluvan har skaffat pojkvän, och jag är ärligt glad för hennes skull. Jag älskar henne och blir lycklig av att se henne lycklig.
MEN.. hon är ju faktiskt min, min partner in crime. Min alltid trogna dejt, min, min bara min. Hon är den jag planerar semester med, är ute och reser med, svär över hur omöjliga killar är med. Jag vill inte att hon ska gå över till andra sidan, bli en sån där äcklig par människa som lägger huvudet på sne och säger du kommer också hitta någon. Inte Rödluvan! Och han, ska han bara glida in på någon räkmacka och ta henne ifrån mig. Jag tror faktiskt jag hatar honom.

Rödluvan säger att hon inte alls kommer överge mig, att jag är löjlig när jag likt ett avundsjukt barn vill att hon ska försäkra mig om att vi fortfarande kommer vara bästisar och bundisar.
Hon säger att om det går vägen med Mr Dryg så kan vi ju alltid börja umgås alla fyra.
Ni ser det har redan börjat.
Jag håller på att förlora henne till andra sidan.
Hon kommer köpa hus mitt ute i skogen, skaffa massa barn och bjuda hem mig på middagar och råka placera mig bredvid Bengt som av en slump också är singel och äter sina snorkråkor. Och sen kommer hon säga men du som är så bra SG, ska inte du träffa någon snart. För det är sånt par människor gör!

Jag ljög, jag är inte det minsta glad för hennes skull.
Jävla skit!

11 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, känner igen mig sååå mycket i det du skrev.
Människor är egoistiska till naturen, skadeglädje den största glädjen å så vidare..

Anonym sa...

Men sådär kan du väl inte känna.
Du borde vara glad i stället för henne och har ni en sådan bra vänskap så har du inget att oroa dig för.

/Nova

Anonym sa...

Men det är faktiskt så att man SJÄLV måste träffa någon först som man får ett stabilt förhållande med SEN kan ens allra, allra bästa vän få träffa någon och DÅ kan man glädja sig för hennes skull.... :-)

Kan lugna dig med att berätta att MIN bästa vän inte alls försvann för att hon hittade livspartner.
Jag är väl extra lyckligt lottad!

Det är faktiskt OK att känna så - man både är glad och arg på samma gång.

Supergirl sa...

Latja: visst är vi så. Giriga och jävliga =)

Nova: Men du, jag kan väl inte rå för hur jag känner sen kanske man ska ta allt jag skriver här med en stor nypa salt. Det borde du väl veta. Klart jag är glad oxå.

Hossan: precis så! Fast jag är exakt samma när jag dejtar någon eller inte så på mig märks det inte.
Jag tror inte hon kommer försvinna, men hon kommer förändras. kanske. Typ få horn i pannan

Anonym sa...

hmm jag måste le. Jag tror jag förstår hur du känner dig.. jag genomgår själv en inre kris varje gång någon vänninna har dejtat någon liiite för länge.. men don't worry.. snart har är du själv förlorad till andra sidan med Mr Dryg..

Supergirl sa...

SITC: Man kan ju alltid hoppas att det faktiskt går att få till det med Mr Dryg. Då kan vi ha parmiddagar tillsammans till leda (spyr lite) haha.

Anonym sa...

Hahaha jag håller med om vartenda ord. Klart att man själv vill hitta en partner först, sen kan de andra få göra det! :)

Anonym sa...

Klart att jag tar allt med en nypa salt.

Undra om det bara e jag som e onormal hära ;)

/Nova

Turtlan sa...

Tiderna förändras men vänner som är ritiga vänner de försvinner inte bara för att de går och kärar ner sig.

Fel...de kan försvinna ett litet tag men de kommer åter!

Anonym sa...

Det är lustigt det där...när ens kompis är singel gör man ALLT för att hitta någon till personen men sen när kompisen "blir ihop" då gör man allt för att personen ska bli singel igen.

Hahaha

Jag förstår preciiiiis!

Supergirl sa...

Caesar: Typ sa faktiskt. Fast de går bra om de träffar någon om de inte förvandlas till par-människor. Men det ultimata är om man träffar någon samtidigt.

Nova: Varför skulle du vara onormal? Och varför skulle normal vara något att eftersträva? =)

Turtelgirl:Rödluvan är världens bästa och jag tror egentligen inte hon kommer försvinna så, men jag kommer sakna henne som min stående dejt =)När man är två singel vänner så blir det ju nästan som man är tillsammans, typ.

Lattegirl: visst är det så, man hjälper ju till helhjärtat med råd och ältande men det är väl någon räddsla att bli övergiven typ. Men jag är jätteglad för hennes skull på riktigt!