söndag, augusti 31, 2008

Tbx på ruta ett

Jag har varit hemma i mindre än ett dygn och resan känns redan långt bort. Innan jag hunnit packa upp väskan har stressen börjat gnaga sig på en. Idag var det släktträff som faktiskt var riktigt trevlig och resten av veckan är fylld av aktiviteter. Imorgon är det jobb igen.
Jag ska försöka spara semesterkänslan så länge det bara går, inte stressa upp mig. Jag ska bättra mig, bli snällare mot mig själv, mer strukturerad. Nystart. Mitt första mål ska bli att gå och lägga mig tidigt om kvällarna.

Även om det kanske inte låter som det, är jag glad att vara hemma. Jag har saknat rödluvan, bästa tjejen och familjen så att det nästan gjort ont i mig. Imorgon hoppas jag få pussa lite på en av dem. Hemma kommer alltid vara Stockholm, Sverige. För de är här alla jag älskar och bryr mig om finns och vad är det i jämförelse mot sol och bad.
Det är här jag känner mig älskad och älskar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det fins inget som går upp mot nära och kära.
Heldre rengn och rusk än sol och bad bara man har dom man bryr sig om i närheten.
Men sol och bad i goda vänners lag e väl bäst.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: självklart är det bäst. En dag kanske..