onsdag, augusti 20, 2008

Jag ger upp!!

Mr Dryg ringde ikväll precis som han sagt. Läxan gick hem. Men vi får inte ihop det här med att ses.
Nu har vi bokat in att ses på fredag. Fyra veckor efter vår första dejt. Så långt är väl allt bra, till han kommer på att han lovat en vän som är på besök över dagen i Stockholm att ses på den enda lucka han har på fredagen. Vilket gör att vår romantiska lära känna varandra dejt förvandlas till en "trekant". Om jag försöker tänka positivt så är det väl kanske fint att han vill presentera mig för sin vän, men jag vill faktiskt träffas bara vi två. Det är faktiskt vår andra dejt inte fjortonde.

Säg att jag kan leva med allt det här. Då dyker det här med tidsbristen upp igen. Jag åker bort på lördag i en vecka. Några dar efter att jag kommer hem åker han bort i två veckor. och så lägger vi till att han jobbar monster pass mellan 14-05 och det ger oss nada tid att ses. Han lovar att det bara kommer vara så här i några månader till. Sen kommer han ha massa med tid. Men om några månader kommer vi bege oss ut på var sin långresa. Så klart åker jag innan han hunnit hem. Vilket gör att vi kan börja ett normal förhållande någon gång i februari.

Jag bara känner att jag har inte höga krav, men det här är ju löjligt. Är det ens värt att köra eller är det bättre att kanske avsluta saker och ting redan nu?
Något jag tror ingen av oss faktiskt vill, men...

Tillägg: Nu lutar det till att det kanske blir en lunch på fredag. Vi försöker iaf

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tusan vad det går undan hära då.
Här är man borta hela dagen och dyker så missar man allt det smariga när man gör det.

Men jag tycker du skall försöka hålla ihopp det.
Verkar ju som person kemin stämer överens men vist det e säkert jobigt.

Men han e ju sannslös upptagen med sit job, jobar han som super hjälte eller?

/Nova

Anonym sa...

Med tanke på att du verkar ha massa planerat också, skulle du verkligen ha tid att starta något med en annan karl innan Februari?

Supergirl sa...

Nova: Ja, du måste ju hålla dig uppdaterad ;)
Hoppas det var roligt att dyka.

Jo, jag försöker. Vi får väl kämpa oss lite bara.

Klart han gör. En supergirl behöver sin Superboy =)

Caesar: Jo, jag har väl oftast ganska mkt på gång, men oftast träffar jag någon som kan anpassa sig.
Vilket kanske har gjort mig bortskämd. Helt fullt upp har jag väl inte, igår var jag tex hemma =)

Anonym sa...

Ja här går det ju undan så man måste nog vara lite mer upådaterad nu.

Jodå dyket var bra och snart får jag dyka utan dive master oxå.
Tror nog att börja dyka var en riktigt bra medecin för mig har ju faktiskt börjat lita på folk igen och det var många år sedan.
Iallfall om man inte räcknar med minna väner och dig då.

Vilket påminer mig om att du måste ha en sju helvetes bra personlighet fö att jag avslöjade mig för dig.

E nog skyldig dig och minna väner en hel del nu.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Det är bra att du gör saker som du mår bra av!

Men du är inte skyldig mig något. På riktigt. Och du finns ju här och läser och kommenterar troget och det betyder mkt. Men som sagt skyldig mig något är du inte

Anonym sa...

Skyldig eller inte skyldig det e upp till betraktaren.

Små saker kan göra stora ting och det e vad som har hänt oxå.

Klart att jag kommenterar regelbundet kan ju inte hålla mig ifrån din blogg, för spänade för det.

Andan här e ju jäkligt bra bland alla hära som kommenterar då och då eller regelbundet.

/Nova

Anonym sa...

håller tummarna för lunchen.. ja det är löjligt att man inte ska få till en andra dejt förrän en månad efter den första.. hur ser våra liv ut egentligen!? Men ge inte upp hoppet. kram

Anonym sa...

nu har jag lyssnat på supergirllåten femtielva ggr. är jag tolv eller??? /M

Supergirl sa...

Nova: Jag hoppas du aldrig håller dig undan =)

Visst är andan trevlig här. Jag har världens bästa läsare!

SITC: Jag det är inte klokt. Vi Prioriterar fel saker hela tiden antar jag men det är svårt att bryta mönster.

M: Haha, äh lyssna på. I början tyckte jag den var hemsk men nu har den fastnat.