söndag, augusti 10, 2008

KVÄVD!

Hon ringer för tredje gången den här dagen.
- puss gumman, åh gud vad jag saknar dig!
Hon skickar sms efter sms med kärleksförklaringar.
Och när vi går sida vid sida envisas hon med att gå armkrok med mig och pussa mig på kinden. Och jag klarar inte av närhet på det sättet. Det går kalla kårar genom kroppen på mig. Jag vill gå på toa själv och jag vill inte ha någon klistrad på mig.
Varje kille jag träffar är mig "inte värdig" och när jag träffar någon annan vän har det hänt att hon bara dykt upp och klistrar sig vid min sida för att så fort tillfälle ges försöka skaka av sig mitt egentliga sällskap.

Det är inte det att jag inte gillar henne, men hon försöker för mkt. Försöker vara till lags. Och jag vet inte hur jag ska säga det. Du kväver mig! För hur säger man det? Måste du berätta hur mkt du tycker om mig HELA tiden! Det känns bara tillgjort och falskt.

I helgen jobbade hon och jag insåg när jag drog en djup sucka av lättnad att den här relationen suger musten ur mig.

Om två veckor åker vi bort tillsammans i en hel vecka. En resa som hon bjuder mig på. Och jag bävar något fruktansvärt inför det. Umgås dygnet runt med henne i sju dagar. Jag tittade på olika utflykter och ställen vi kunde besöka, men hon uttryckte sitt ogillande och sa att hon bara ville ligga på stranden och festa. När jag sa att jag vill nog göra mer än så, men det är okej jag åker mer än gärna runt själv, fick hon nästan tårar i ögonen och sa att tanken var ju att vi skulle umgås och komma ännu närmare varandra. Hon tyckte tom att det var bäst jag lämnade mobilen hemma när vi åker.

Det kommer sluta med att jag får ett nervöst sammanbrott som uttrycks i ett enormt vredesutbrott. Jag vet det redan nu. Vet inte vad jag ska göra men jag känner ett tryck mot bröstet bara av att höra hennes röst. Kan man be en vän om en paus?

7 kommentarer:

Maalin sa...

Hon låter lite som ett kontrollfreak. Har ingen egen erfarenhet av sånna vänner men hur säger man det egentligen på ett fint sätt? Risken finns ju som sagt att du kommer explodera på henne, antagligen under resan.

Supergirl sa...

Maalin: ja lite det, men främst väldigt osäker. Vilket ju självklart gör det hela mkt värre, om hon redan nu känner att hon inte duger som hon är.
Och ja om jag inte gör något så kommer jag att explodera. Jag är farligt nära nu redan.

Turtlan sa...

Å Ni ska på en resa!
TUFFT!

Försök lösa problemet innan avresan för inte kul om det blir problem när det bara är Ni två som delar på ett hotellrum när problemet exploderar!

Rensa luften?
Avboka?

Anonym sa...

Vilken knivig situation du har sat dig i nu då.
Har bara en erfarenhet från en sådan person.
Jag sa det rätt ut odiplomatiskt som man är.
Personen blev väl sur på mig men efter ett tag blev det bätre
och förblev bättre efter det.

Men skulle nog inte rekomendera den metoden.

/Nova

Anonym sa...

Ojdå, det låter som en nästan som ett förhållande jag hade och det slutade naturligtvis med att jag dumpade honom.

Inte ta med telefonen, det låter verkligen svartsjukt.
Du måste prata med henne om du exploderar är det kanske mer än hon klarar.

Lycka till tjejen!

kram

Anonym sa...

Vill hon kanske vara mer än vän???

Förfärligt med folk som vill krypa under skinnet på en och inte lämna NÅGOT utrymme för en att andas.

Jag tror nog du är tvyngen att ta ett snack innan (om) ni reser annars kommer du inte stå ut.

Supergirl sa...

Turtelgirl: Avboka är försent. så det är väl rensa luften som gäller. Jag vet bara inte hur jag ska lägga upp det.

Nova: Du vet att jag är expert på att sätta mig i kniviga situationer.
Jag kan inte komma på något annat sätt än att säga det rakt ut. Jag ska börja med att vara uppbokad i två veckor iaf tills vi åker.

Lattegirl: Hade hon varit en pojkvän hade jag dumpat henne så det sjöng om det för länge sedan.

Ja, jag måste prata med henne. Inser det.
Kram

Hossan: När jag beklagade mig över den här situationen så dök den frågan upp. Om hon är bi, eller homo så borde hon ju säga det. En av mina bästa vänner är bi och jag har inga problem alls med det.
Så jag förstår inte varför hon skulle dölja det för mig. Jag har fått de vibbarna, men jag vet inte.