tisdag, augusti 05, 2008

Förvirring

Jag skickade först. Efter att miljoner hjärnspöken tryckt ner mig långt under asfalten i dålig självkänsla. Tillslut hade jag övertygat mig om att han under de senaste fyra dagarna hittat sitt livskärlek och förmodligen redan köpt hus och gift sig med henne. Och då var ju jag tvungen att höra av mig för snacka om idiot jag skulle vara om jag gick och väntade på att han skulle höra av sig medan han var i full färd att befrukta Mrs Dryg.

Så jag skrev: Grattis! Du klarade av fyradagarsregeln, men jag är dock besviken över att du totalt verkat ha missat hur oemotståndligt charmig jag är och här har jag gått runt och trott att du var smart.

Han svarade: Haha, nog är jag smart alltid. Tillräckligt smart för att veta att jag vill träffa dig igen. Fika ikväll eller imorgon?

Men så kom det sig att jag var bortbjuden på middag, och i ärlighetens namn hade min frånvaro inte varit någon katastrof, men jag valde ändå att gå och när jag kom dit förstod jag under kvällens gång att anledning till min ovillja att gå på dejt med Mr dryg istället för middagen var Mr knäskak.

Att få sitta bredvid honom tätt intill med låren mot varandra gjorde att Mr dryg kändes avlägsen och oviktig. Jag blir förvirrad. Jag trodde att jag skulle få honom ur skallen så fort jag fått en natt med honom men efter två veckor var mitt begär och min längtan efter honom lika starkt som innan. Hans lår mot mitt i en sekund och det går vågor av lust genom hela min kropp. Jag går förbi honom och låter handen diskret snudda vid hans rumpa när jag passerar och han snuddar vid min hand när vi sitter bredvid varandra bara i en hundradels sekund. Spänningen, åtrån och att allt sker i hemlighet utan att någon ser, någon vet. Jag vill ha honom igen och igen. Vi tar sällskap hem och missar bussen med en sekund och står tätt, tätt i busskuren under hans paraply. Hans arm omkring mig för ge mig värme. Ska vi gå tbx till de andra frågar jag, men han låtsas inte höra mig.

Tåget tätt, tätt vi pratar relationer, vår relation i förklädda ord. Det finns något där, säger vi, men vi vet inte vad. En attraktion, ett gillande. Det är ömsesidigt. Framme, perrongen. Hård lång kram, åh vad jag lever för dessa kramar. Kind mot kind. Hans skäggstubb river mot min kind. Jag sluter ögonen och tänker på hans händer på min kropp. Jag kramar hårdare och biter mig i läppen för att inte stöna. Sen vaknar vi ur vår trans. Vi ses nästa vecka säger vi. Blyghet eller förnuft, jag vet inte vilket som hindrar oss.

Om en månad flyttar knäskak till utlandet, långt, långt borta. Kanske kommer han aldrig tbx. Kanske är det därför något ändrats mellan oss, för något har ändrats. Vetskapen om att det är försent gör att vi vågar känna. Vetskapen om att det finns ett datum. Kanske är allt bara inbillning ett till hjärnspöke som hindrar mig från att släppa in Mr dryg helt.

Kanske är jag bara inte redo trots allt för ett förhållande och sätter krokben för mig själv.
Men med Knäskak är det som att varje gång han rör mig är den första gången och jag tror det är speciellt att känna så.
Jag är förvirrad!

8 kommentarer:

Yrsa sa...

Det är klart det är nåt speciellt!!

Ta vara på det!
Njut!!

Lev!

Supergirl sa...

Yrsa: Men hur? Han flyttar ju snart? Och jag vet ju inte alls vad han egentligen känner mer än att han gillar mig och är attraherad av mig.

Anonym sa...

Det enklaste sättet e väll ändå att
fråga honom vad han känner.

Vet att jag e fel person att säga så men jag vet att det funkar för har själv fåt den fråga och oxå stält den.

Ta vara på den tid ni har kvar.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Jag önskar att jag vågade, men det gör jag verkligen inte. Jag tror aldrig jag träffat någon som jag är så blyg inför. Det gör ju inte saken bättre att han är lika blyg. Och jag vet ändå inte vad poängen skulle vara eftersom han flyttar om en månad.

Anonym sa...

Ja jag vet att det e svårt.
Men ingen kan bli fegare än vad jag är som flyr från allt vad som heter relationer och mäniskor och jag har ändå stält den frågan.

Men det käns skönt efteråt.

Poängen är väl att du får reda på vad han känner för dig och att ni kanske ta vara på den tid som är kvar.
Sen kan bara tiden utvisa vad som komma skall.

Jag vet inte hur mycket du tycker om honom men jag får den uppfatningen att det är en hel del
och san kärlek växer inte på träd.

/Nova

Yrsa sa...

SG:
Genom att träffas så mkt som möjligt nu.
Och sen som Nova säger...prata med honom.
Vi behöver bli mer ärliga och raka mot varandra i dagens samhälle.

Go for it!
Vad har du att förlora?
Skiter det sig så flyttar han ju ändå ;-).

Turtlan sa...

Hmmm...så mysigt ( sensuellt också) det lät där på festen.. nudda så där i smyg!

Men varför ska ha flytta????
Sicken typ!

Den andre då....är inet han värd satsa på? Låter spännade tycker jag. Men Knäskak måste ju heta just knäskak just för han är något alldeles extra!

Supergirl sa...

Nova: Jag tycker om honom jättemkt, Men kärlek på det sättet tror jag inte det är. Jag tänker att han haft över ett år på sig, jag med. Kanske borde det blivit något innan inte nu, när det är försent. Hade jag känt att this whas it då hade jag kanske tagit mod till mig.

Yrsa: absolut behöver vi bli rakare och ärligare, och jag tror inte att han skulle flippa ut om jag sa att jag ville försöka, men jag är inte säker på att det är det jag känner. Fuck vad jag är förvirrad.

Turtelgirl:
Han har fått ett jättebra jobb utomlands, därför. Jag har bestämmt mig nu, det blir den andra. Jag ska kämpa för att våga. Men knäskak är knäskak, självklart speciellt på sitt sätt.