söndag, augusti 03, 2008

Maktkamp

Vi pratar och jag vet inte hur vi kom in på det men jag nämner tredagars-regeln. Vad är det, undrar han. Jag förklarar att det är när man väntar i tre dagar från att man fått någons numer till man ringer, för att inte verka för på.
Jaha den har jag aldrig hört talas om säger han och jag retar honom lite för det tog honom tre timmar att höra av sig från det han fick mitt nr.

Senare på kvällen när vi skiljts åt skickar jag ett mess. Han svarar "haha du kan inte hålla dig ifrån mig. Jag tänkte köra tre dagares-regeln på dig eller tom fyradagars-regeln"

Jag svara " men det är ju för sent nu, förresten tror jag inte du kan hålla dig borta från mig i fyra dagar"

Sen messar vi vidare om annat. Nästa morgon när jag vaknar har jag inte fått ett enda mess på hela natten och klockan går och jag hör fortfarande ingenting. Jag tappar hoppet och undrar vad händer nu? Sen slår det mig. Det här är en utmaning. Fyra dagar utan att höras.
Jag skulle hellre dö än att höra av mig! Inte för att jag är envis eller tävlingsinriktad, eller i ärlighetens namn just därför och kanske lite för att han säger att alla tjejer springer efter honom när han dissar dem.

Fast det kan ju oxå vara så att han bara helt enkelt inte vill höra av sig mer...
...och om det är så kommer jag bli ledsen i ögat.
Fast jag kommer iaf ha kvar min stolthet och de är inte det sämsta.

5 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: du är ju för härlig - kram på dig!

Maalin sa...

Han kommer ju höra av sig om 4 dagar!

Anonym sa...

Jag tror inte ens han klarar 4 dagar =)

Anonym sa...

Oj vad det har hänt saker här medans jag var ute och seglade.

Roligt att se att visa saker håller i sig.

Och jag tror nog att han hör av sig.

/Nova

Supergirl sa...

Alla: Vad söta ni är som har tilltro till min charm =)
Jag håller tummarna för att ni har rätt!