torsdag, augusti 07, 2008

Självinsikt

Vi fick kontakt på spray. Jag var aktiv en kort vända när saker var som mest hektiska. Det kändes skönt att fördriva tiden med folk som stod utanför mitt vanliga liv och det var mest av leda jag gick in och mailade med folk. Jag tänkte aldrig att jag skulle stötta på någon som jag faktiskt ville träffa på riktigt och gå på dejt med. Det var inte därför jag var där. Men så kom ett mail från honom och det var provocerande och charmigt på samma gång. Det stack ut från mängden. Efter intensivt mailande bytte vi nr. Och efter extremt intensivt smsande stängde jag ner min sida. Det kändes rätt för mig och jag blir bara förvirrad av att maila med flera.
I måndags stängde han ner sin sida. Det känns seriöst, det känns som ett tecken på att han faktiskt tror på oss. Att det kan bli något. Det glädjer mig, verkligen. Men samtidigt jag behöver mer bekräftelse. Han är upptagen hela tiden och om jag inte vill åka hem till honom vid midnatt så kan vi inte träffas förrän om två veckor. Jag förstår honom jag är oftast på den andra sidan. Den med hektiskt schema och minimalt med tid. Men nu är det lugnt för mig och jag hänger läpp och nojar, känner mig försummad och orolig att det bara ska rinna ut i sanden.

Tankar som for genom huvudet igår. Tänker på det jag skrev igår, Mr knäskak. Det är klart jag tycker om honom, som människa är han superfin. Men jag är inte kär, förmodligen inte ens förälskad. Attraherad oh JA! Men mer? Inte egentligen.

Jag tror det handlar om att jag är rädd för Mr Dryg. Rädd för vad det kan bli och rädd för vad jag känner. Rädd för att tycka om mer än han och bli... bränd. Rädd för att bli dumpad och därför ändrar jag fokus, hittar på att jag vill ha någon där yttre faktorer hindrar det från att bli något. För det är lättare att rycka på axlarna och tänka att om saker vore annorlunda så hade de kunnat bli vi. Än att satsa på det som faktiskt kan bli något. Med någon som finns här och just nu och säger sig beredd att satsa, för det säger han, inte i ord men i handling. Det är mina egna spöken jag måste övervinna mina egna rädslor och det har inget att göra med någon annan än mig själv. Så kanske är det bra med små steg.
Jag har aldrig gjort det förut, tagit små steg. Jag kör gärna på i 180 fort som bara den, så jag tror det är nyttigt att jag får landa mellan gångerna och hämta andan. Men jag längtar ju och är rädd.
Andas lugnt och stila, det kommer gå bra.
Sakta, sakta..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Själv är jag VÄLDIGT skeptisk till Spray, men ärligt talat det måste finnas NÅGRA som är ok och som det fungerar för.

Tyvärr har jag lite bad feeling ang Mr Dryg, men jag hoppas innerligt att jag har fel och att han är såsom du tror och vill att han ska vara.

Och trots mina negativa kommentarer så säger jag att du ska fortsätta tro att det ska gå bra!
Positivt tänkande gör mycket!

För din skull håller jag tummarna!

Anonym sa...

Spraydate e ok även om det inte funkar för mig men det e mitt egna fel och ingen annas.

Jag tycker verklugen du skall sattsa på honom men ta små steg och lära käna honom för den han är.
Hjärn spöken har vi alla men tror du på det hära så låt dom inte hindra dig.

Hoppas verkligen han är rätt för dig.

/Nova

Yrsa sa...

supergirl:
Ta det bara lugnt.
Åk dit vid midnatt.
Ta vara på tillfällena och njut.
Men sätt han lite på prov också.
Lite uppoffringar får han göra i sitt hektiska schema. Man hinner alltid med en snabb kopp kaffe eller dylikt om man verkligen är intresserad....

=)
Simma lugnt!

Supergirl sa...

Hossan: Tro mig, jag är extremt skeptisk till spray. Men nu blev det som det blev.

Men jag undrar varför får du en dålig känsla av Mr dryg?

Nova: Jag hoppas oxå och jag försöker ta det en dag i taget. Jag försöker andas innan jag målar upp mina skräckscenarion. Idag har det gått bra.

Yrsa: Jag vill inte åka dit vid midnatt. Det är för tidigt för det. Vi har tex inte haft sex än. Känns bättre att ta en riktig dejt.

Just nu går det faktiskt inte att få till det. Han jobbar verkligen jämnt, och är mitt i en flytt och ska resa bort några dagar.

Turtlan sa...

.... jag hittade M på Spray... å det har ju varit struligt värre det ;-))

*L*...men sen blev det ju bra.
Min åsikt är att det är klart mest diverse konstiga människor där men att det finns pärlor! Fina pärlor och då syftar jag på några till jag träffat den vägen.

Så hoppas det flyter på fint framöver för det kanske är en pärla som dykt upp nu!

Supergirl sa...

Turtelgirl: Klart det finns pärlor där som på de flesta andra platser. Det är bara lite svårt att hitta dem. Men överlag tror jag inte på internetdejting.

Jag hoppas dock att Mr dryg är en pärla, det känns jättebra nu iaf.

Anonym sa...

Jag tror att min känsla för Mr Dryg baseras på att jag tyckte att han var "typig" mot dig och det gjorde mig arg.
För jag tycker att du fått din beskärda del av elaka män och förtjänar bättre!

Kul att höra att det faktiskt FINNS pärlor på Spray med (tex Turtlans M - tror jag i alla fall)! Och jag hoppas för din del att Mr Dryg är en av dem.

Supergirl sa...

Hossan: Han är "typig" men på ett charmig sätt lite svårt att förklara men han är skinn på näsan.

Det känns faktiskt bra, jag hoppas jag har rätt. Gullig du är som är orolig för mig =)

kram