torsdag, juli 31, 2008

Minnen från förr

För någon dag sen när vi skulle ses, han och jag. Messade han mig.

- Tycker du om mig?
- Klart jag gör.
- Tycker du om mig även om jag säger att jag inte kan träffa dig ikväll?
- Det beror på vad anledningen är
- Jag kan inte träffa dig för jag ska träffa en annan tjej.

Minnen från förr. Det högg till i bröstet.
brinnande ilska och innan min vrede hinner explodera ut i sin fulla prakt piper det igen. Skojade bara. Det är bara du, men har fått förhinder.

Det var ett osmakligt skämt, men det väckte något. Jag har det bra nu, bättre än bra. Varför ska jag lägga min lycka i någon ananas händer? Jag kanske borde skita i det. Jag kanske trots allt inte är riktigt redo, tillräckligt stark än. Tillräckligt stark för att faktiskt tycka om någon på riktigt.

6 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Snacka om svettigt skämt - inte speciellt snällt...!

Maalin sa...

Idiotiskt skämt, javisst. Men han verkar bra, rolig, käck.

Anonym sa...

Ja, töntigt skämt.
Han vet väl inte heller allt du behövt gå igenom och fattade inte att just ett sånt sms var HELT fel.
HUR skulle du kunna veta att det faktiskt inte var ytterligare en crazy guy?!
Sa han vad anledningen var sen då?
Inte för att man tvunget måste berätta allt, men om man ställt en direkt fråga borde man få ett direkt och ärligt svar.
Jag blev lite arg för sin skull.

Tänk att ett meddelande skickat via cybervågorna kan starta en storm i ens inre hav!

Turtlan sa...

Huvva, ett sånt mess hade gett mig stora fladdran också! Visst han skojade men med vissa minnen i bagaget så blir det inte så roligt.
Det blir väl till att lära sig hans humor.
Men förutom det så verkar detta spännande! Mmmm låter det!

Följer med spänning!

Anonym sa...

Plumpt! Och han inte ett dugg rädd för att förlora dig tydligen. Då undrar man ju hur han värdesätter dig egentligen?

Måste fråga: är han spännande för att han är en oberäknelig och lite oförutsägbar person (som man inte vet när han ska vara elak nästa gång)?

Jag tror, men det är bara vad jag tror, att för att sålla ut agnarna från vetet (dvs de oschyssta oförutsägbara och spännande killarna från de som är likaså men schyssta) så gäller EN chans, EN dumpning. Var rädd om dig SG! Du vet innerst inne vad du behöver och inte behöver när du lyssnar till dig själv.
Visste du förresten att agnar betyder fröskal dvs avfallet från tröskningen. Inte själva fröet alltså. ;-)

/Gerda

Supergirl sa...

DMH: Oj det var länge sedan! =) Han är inte snäll alltid, men charmig.

Maalin: jo nog är han rolig alltid.

Hossan: Nej, han kunde ju inte veta att just det var en öm tå. Hans anledning var helt okej, fast det är som regel aldrig okej att avboka samma dag, tycker jag.
Ja, ett sms kan verkligen påverka ens humör till oanade gränser.

Turtelgirl: Jag tror faktiskt att jag har fått ganska bra grepp om hans humor, men vi har ju inte haft kontakt så länge så man kan aldrig vara säker.

Gerda: Tro mig han fick en utskällning efter noter och bad om ursäkt ordentligt efteråt.

Han är spännande för han är annorlunda. Totalt orädd, smart, rolig, charmig, färgstark, har samma humor. Elaka killar är inget jag tänder på överhuvudtaget!

Jo jag vet att man ska vara snål med sina chanser och jag blir bättre och bättre på det. Ibland är jag rädd att jag ska bli för bra för det. Att man dumpar någon i förebyggande syfte och då tror jag att man är ute på djupt vatten. Tyvärr är det väl så oxå att känsla och förnuft inte går hand i hand.

Nej jag visste inte att agnarna var fröskalet. Du är så klok Gerda!