tisdag, juli 01, 2008

Extrem tidsbrist

Pappa kommer ligga kvar på sjukhuset minst en vecka till. Var hos honom hela kvällen igår och han såg lite piggare ut men har fortfarande väldigt ont. Jag fick utbrott på personalen på sjukhuset igår. Fick be dem hjälpa pappa flera gånger genom att ge honom något mot smärtan. Trots att vi tryckte på larmknappen tog det över en timme för en sköterska att komma in med tabletterna. Jag förstår inte hur man kan ha ro att sitta och dricka sitt kaffe när man vet att någon ligger och vrider sig i smärta några meter bort. Det tog ju sköterskan ca 30 sek att ge honom tabletterna.

Mitt i allt med pappa och syster så är bröllopsförberedelserna för min bror som gifter sig nästa helg i full gång. Bara tanken på allt som är kvar att göra ger mig magsår. Jag har bla fortfarande ingen klänning att ha på mig! Plus att jag lovat hjälpa till med bordsplaceringen och ficka brudbuketten.
Förutom ovanstående saker så finns det ett antal människor i min omgivning som mår dåligt eller på annat sätt behöver mig. För att minska den totala tiden jag har att ägna åt dessa aktiviteter åker jag bort på torsdag och kommer inte hem förrän på söndag. Det ordnar sig säkert, men snart ska jag boka in en pilla mig i naveln kväll helt ensam, där inte ens Mr snygg får närvara. Det får bli någon gång i slutet av juli verkar det som just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu börjar du göra mig orolig för din hälsa.
En arbets myra har mindre att göra än vad du har att göra just nu.

Du kanske borde slå av med ett par takter och be någon om lite hjälp
eller på annat sätt se till att avlasta dig.

Förstår att du vill hjälpa dom som mår dåligt och så men se för guds skull till att du inte hamnar dära.

Jag skulle få dåligt samvete för att jag vid ett par tillfälle belastade dig med mina bekymmer om du hamnade i den sitsen.

Och jag tror att du blir vacker vad du än har på dig på din brors stora dag.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Vad söt du är! Det är ingen fara med mig. Jag är van vid ett ganska högt tempo.

Det kommer att vara lugnt igen efter nästa helg, och Nova du ska ALDRIG ha dåligt samvete berättar om vad som trycker dig. Orkar jag inte säger jag ifrån. Lovar!