måndag, juni 30, 2008

Pappa

Min pappa är mitt allt.
Min Pappa är mina mamma och pappa i en.
Min pappa är den enda jag vet kommer älska mig oavsett vad. Den enda jag älskar oavsett vad.
Min pappa är mitt allt.

Jag vet att jag är dålig på att visa det,att jag älskar honom. Han är dålig på att visa det oxå. Men vi vet nog båda.
Tanken på att jag någon dag kommer att förlora honom kan få det att vända sig i magen på mig av rädsla och sorg.

Därför var det med panik jag mottog beskedet att han råkat ut för en olycka. Min älskade pappa, mitt allt. Ramlat ner från en stege. 4 meter rakt ner i marken. Ett krossat smalben, och blåmärken jag aldrig sett maken till. Hela hans rygg har tagit en läskig nästan svart färg. Änglavakt säger de.
Pappa ligger på sjukhus och alla är samlade runt honom, hela stora familjen. Hans ansikte vrider sig i smärta och han har svårt att hålla sig vaken. Men håller god min. All smärta och jag skulle utan att tveka en sekund ta hans plats. Syster fixar till hans kuddar för sjuttonde gången på några minuter och jag vet att vi alla i rummet skulle bytta plats med honom vilken sekund som helst. Han är alla vårat allt. Sjuksystern kommer in och bombades med frågor från oss alla. Han skojar med henne som han alltid gör med alla. Kan du sluta klä av mig med blicken säger han till henne och hon blir blodröd i ansiktet. Pappa gör alltid så där. Skämtar med tjejer, flörtar. När jag var yngre skämdes jag till döds varje gång. Jag har hört att han var en riktig casonova som hade tjejer springandes efter sig som ung. Fast det känns ju helt befängt det är ju pappa.

Nu ligger han på sjukhuset och kan inte dricka vatten själv. Fick hjälpa honom med sugrör idag. Det kändes så fel. Bakvänt, omvänt. Fel. Pappa är den starkaste jag vet.
Om något skulle hända honom... Om han inte skulle finnas mer jag tror inte jag skulle klara det. Sånt måste räknas att jag skulle gå sönder för evigt om han inte fanns. Ingen mamma har jag, men en pappa kanske inte världens bästa, förmodligen inte ens i närheten, men jag skulle inte bytta ut honom ändå.
Så snälla gud låt honom leva för evigt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att det hände en av dina närmsta något ont igen.
Det tycks inte ta slut.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Min familj tycks eftersträva ett vipkort på akuten. Jag motsätter mig detta å det grövsta.

Anonym sa...

Fick praktiskt taget ett själv när jag var yngre, tur att man inte har det kavr nu då.

Nä men nu hoppas jag för din skull och dina närmsta att det inte händer något mera.

/Nova

Anonym sa...

Ush, jag vet precis hur du tänker och känner. Min pappa är också mitt allt och som du skrev så gör det ont å tänka att han en dag inte kommer finnas =(
Vi får passa på att umgås med dem och ringa när vi kan.
Kram på dig och din pappa.

Anonym sa...

Säg till din pappa att du älskar honom. Tro mig, det är värt det om något skulle hända.

Anonym sa...

sänder en tanke till dig och din familj...

Anonym sa...

gumman!! hoppas att han blir bra snart.. hatra känslan av maktlöshet. jag vill också att min pappa och mamma ska leva 4ever... kramis

Supergirl sa...

Åh vad söta ni alla är! Tack!!!

Nova: Tack Nova!

Latja: Det blir ju så när man förlorat den ena föräldern att den som är kvar får ta emot bådas kärlek, så vi är ju i samma situation där.

Jag vet jag tänker hela tiden att jag ska bli bättre på att ringa och hälsa på, men man tar dem lite förgivet. Usch vad hemskt egentligen, men de har ju alltid funnits där. Men jag ska bli bättre!

Caesar: Du har helt rätt, ska säga det ikväll.

Fredrik: Tack så mkt!

SITC: Tack Vännen. Hoppas han blir bra snart oxå. Föräldrar ska leva för evigt, det borde vara så. För det är så orättvist och gör så ont när de går bort.

Anonym sa...

Det är min största panik med, tanken på att förlora mina föräldrar!

Hoppas att han kryar på sig snabbt och snart får lämna sjukhuset och leva MÅNGA MÅNGA år till.

Varför kan alla som älskar varandra inte dö samtidigt?

Supergirl sa...

Hossan: Han ska leva i många, många år till. Det är inte ens öppet för disk!

Ja, jag vet inte varför det är så att alla får leva lika länge. Det vore ju mindre smärtsamt iaf.