söndag, juni 08, 2008

Inte som andra

Jag har haft en underbar ledighet, trots att jag i torsdags hängde lite läpp över att jag skulle vara kvar i stan när det verkade som alla andra skulle ut på landet. Men det visade sig att det var massor med människor kvar här så jag har knappt haft en lugn stund. Och jag är väldigt nöjd med det.

Jag har varit på girllfester, pick nickar, solat, badat, lappat vin på uteserveringar och haft det helt, helt underbart. Som alltid efter lite ledighet och fritid känner jag mig som en ny människa med påladdat batteri.

Jag har blandat annat spenderat en massa tid med en tjej som jag tidigare bara räknat som bekant och som jag hållit mig lite undan för att hon verkat väldigt skum. Men efter en spontan träff öppnade hon sig för mig och saker och ting föll på plats och det verkar som det döljer sig en riktigt underbar tjej bakom allt det där som verkat konstigt.
Mr snygg och jag har umgåtts (ohälsosamt?) mycket även vi. Han är tyvärr inte lika enkel att förstå sig på. Idag har vi faktiskt haft en helt underbar dag ihop. Vi har lekt rikt överklasspar och gått på lägenhetsvisningar, totalt underskattat nöje faktiskt. Ätit god mat och efter det varit och badat på ett av hans smultronställen som nog måste räknas som en av de vackraste platserna i Stockholm. Vi var där så sent så vi hade en hel strand för oss själva. Det kändes som en ofantlig lyx och vattnet var trots den sena timmen behagligt varmt. Nu någon timme efter att vi skiljts åt så ringer Mr Snygg och känner sig ensam och undrar om han inte får sova hos mig, på soffan så klart.

Det känns både lite konstigt och naturligt på samma gång att vi umgås så mycket som vi faktiskt nu för tiden gör. Tror ni på mig om jag säger att absolut ingenting hänt mellan oss och att det faktiskt inte ens finns någon som helst spänning mellan oss? Jag tror det knappt själv men det är faktiskt helt sant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en underbar helg.
Själv e jag sliten men med ett leende på läpparna

/Nova

Anonym sa...

En riktig go helg med andra ord :-)

Har Mr Snygg blivit vräkt från sin egen lägenhet och glömt berätta det....?

Supergirl sa...

Nova: Vad skönt att även du fick en bra helg.

Hossan: Ja en perfekt helg!
Noppe inte vräkt, lite mer komplicerat än så tyvärr