fredag, juni 20, 2008

Midsommar och svineri

Imorgon bär det av ut i skärgården för midsommar firande. Jag vet att det kommer hela min själ och blåsa bort alla bekymmer. Först kändes det fel att åka med tanke på det som hänt i veckan men Mr snygg övertalade mig om att jag inte kommer göra någon nytta genom att sitta hemma på stand by och jag är ett bättre stöd om jag själv får hämta krafter och får nytt perspektiv. Jag hoppas att det blir en lika perfekt midsommar som förra året, men med ett viktigt bortfall från förra året, Mr Knäskak, så blir det nada romantik. Det kanske istället ger mig ro att lägga sju blommor under kudden.

Mr snygg följer ev med. Han är väldigt nervös och orolig över att mina vänner ska vara för perfekta. Jag förstår att det känns läskigt att åka med ett gäng främmande människor till en skärgårdsö. Till ett ställe där man är fast även om det visar sig att man vantrivs något fruktansvärt. Det är lite läskigt för mig oxå. Mr Snygg är lite speciell att vara med men jag hoppas att alla kommer gilla varandra, men för att vara ärlig har jag inte den blekaste. Men vill han fira midsommar med mig så har han inget val än att följa med.

Efter tiden ute i idyllen, åker jag och snyggingen vidare för kryssning. Jag bestämde mig till slut för att följa med. Han har tjatat om hur gärna han vill att jag ska följa med. Jag tänkte väl så att det handlar om ett dygn skulle det bli helt olidligt får jag väl stänga in mig i hytten och läsa i min bok, men jag tror faktiskt att det kommer bli kul. Mr snygg har sagt att han ska ta med sig värmeljus och musik...
På jobbet skrattar de åt mig och kallar mig naiv. De tycker jag borde förstå att han vill ha med mig på båten för att han ska lägga in en stöt. Jag och ni vet ju att det inte kommer att hända. Jag har lovat att bjuda 6 personer från avdelningen på lyxlunch om han göra några närmanden som inte en arbetskamrat kommer undan med, om han inte gör det så är det jag som får lunchen betald. Jag ser fram emot en gratis lunch, stackarna vet ju inte vad det är för kille jag har att göra med, känns nästan som jag lurar dem =)

Så jag kommer vara borta härifrån ett par dagar och önskar er alla en riktigt underbar midsommar!

Puss och kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru SG ta med mig istället för mr snygg till skärgårdsön!!!

Hmm, hur e det med mr snyggs egen vänskapskrets, finns det nån?

Trevlig midsommar tjejen! Och hoppas nåt kul händer på X, med eller utan mr snygg;)
Kramlikram/M

Anonym sa...

Puss och kram babe, hoppas du får lite välförtjänt vila nu :)

Citykillen sa...

JAG ÄR TILLBAKA! Det kommer bli bra nu. Jag lovar!

PUSS!

Supergirl sa...

M: Nästa år kanske jag tar med även dig, det vet man aldrig. =)

Mr snygg har massa vänner. Han måste ibland ha telefonen på ljudlös för att kunna få vara ifred, så det är absolut ingen nöd på honom där.

Hoppas även du fick en trevlig midsommar!

Caesar: Tack vännen, det fick jag absolut!

Citykillen: Vad glad jag blir! Jag trodde du aldrig skulle komma tbx till mig. Du har varit saknad.

Puss!