torsdag, juni 05, 2008

Isolerad

Mitt internet hemma har lagt av. Man skulle kunna tro att det i vis mån är lite av en befrielse, vilket det är. Men stressen över att inte kolla bloggar och läsa mail var de första dagarna lite panikartad. Jag funderade på att gå in till grannarna och låna deras dator, men med tanke på att jag inte ens vet hur de ser ut så kändes det lite för desperat.

Utan internet kan man tycka att jag borde ha massa tid över, men jag har snabbt ersatt det med dels vara ute i solen och dels patiens. Jag är grym på det, faktiskt. Det känns som en lite onödig talang att ha men ändå en talang. Jag vinner över datorn, varje gång. Det ska bli mitt nya partytrick "Titta när jag lägger en felfri patiens" Jag kommer göra succé på alla fester from nu. (festinbjudningar mailas säkrast till Superflickan78@spray.se)

/ Patiensdrottningen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skall prova på att inte ha något internet idag.

Åker ut till Ingarö över helgen med mer än halva min bekantskaps krets och har inte tillgång till nätet.

Blir nog 5-6 gången sedan jag kopplade upp mig för första gången 95.

Och jag önskar er alla en trevlig helg.

/Nova

Anonym sa...

Dagens I-landsproblem haha.

Supergirl sa...

Nova: Jag brukar kunna leva utan internet när jag är bortrest, inga störra problem, men när jag är hemma känns det lite småjobbigt.

Hoppas du får en riktigt trevlig helg, det låter hur trevligt som helst. Lite avis faktiskt.

Caesar: Jo men i-landsproblem är också problem och hur länge skulle du klara dig utan att få läsa våra bloggar? =)

PinnKakan sa...

Ha,ha! Känner igen problemet. Dom första dagarna utan nätet brukar jag vara väldigt stressad. Jag får för mig att det är nu som allt spännande kommer hända och att jag kommer missa det. Efter ett par dagar brukar jag dock komma på att så nog inte är fallet. Stressen ger med sig och istället infaller ett nästan otäckt lugn... Men rätt va det är så är man tillbaka på nätet och tvångsläser 20 bloggar (och nu har jag ytterligare en),tidningar och annat intressant samt kollar sina email en gång i timmen....
För övrigt så är jag också en rackare patiens. Spindelharpan och kungen brukar gå varma när nätet är nere eller när jag pratar i telefonen...

Supergirl sa...

PinnKakan; vad roligt att du hittat hit!

Jo men det är klart att man fått ett livsviktigt mail när man inte kan kolla eller något ofantligt spännade har hänt bland ens bloggvänner =)

Men tro mig jag soppar mattan med dig på Spindelharpan, haha!